Staat hier dan iets van in het verkeersreglement? Het is niet omdat ik er dagelijks passeer dat ik veronderstel wordt om het te weten. Indien de wegsignalisatie er niet of onduidelijk is dan is dit voor iedereen hetzelfde. Het is niet eerlijk dat iemand die er 1 keer passeert niet wordt beboet en iemand die er dagelijks passeert wel. Ik dacht dat de wetgeving voor iedereen hetzelfde is.Nu ja, als u er dagelijks passeert, mag men wel veronderstellen dat u dat zou weten. U verandert te laat van rijstrook en gaat daarbij over de volle lijn.
Dan is het asociaal rijgedrag : zo ver mogelijk doorrijden op de rijstrook rechtdoor die veel vlotter gaat, en dan in de rechter rijstrook wringen die rechtsaf gaat ...Het is niet omdat ik er dagelijks passeer dat ik veronderstel wordt om het te weten.
De wetgeving is voor iedereen hetzelfde, maar de persoon die er voor de eerste keer komt zou nog op sympathie kunnen rekenen, zowel bij mij persoonlijk als bij de rechtbank.Staat hier dan iets van in het verkeersreglement? Het is niet omdat ik er dagelijks passeer dat ik veronderstel wordt om het te weten. Indien de wegsignalisatie er niet of onduidelijk is dan is dit voor iedereen hetzelfde. Het is niet eerlijk dat iemand die er 1 keer passeert niet wordt beboet en iemand die er dagelijks passeert wel. Ik dacht dat de wetgeving voor iedereen hetzelfde is.Nu ja, als u er dagelijks passeert, mag men wel veronderstellen dat u dat zou weten. U verandert te laat van rijstrook en gaat daarbij over de volle lijn.
Ik kan er inkomen dat ik een overtreding bega omdat ik net over de witte lijn rijdt. Maar indien ik 1 of 2 meter vroeger was ingevoegd dan was het geen overtreding, correct?
Als je doet wat een agent zegt dat je moet doen, kan je geen overtreding begaan aangezien de bevelen van de politie op verkeersgebied boven alles gaan.De werken in Antwerpen zijn vervelend natuurlijk, op die plaats wijzigt de signalisatie haast om de week.
Voor alle duidelijkheid, dit is geen ritsen.
De bestuurders die, bij sterk vertraagd verkeer, rijden op een rijstrook die ophoudt of waarop het verder rijden wordt verhinderd, mogen slechts vlak voor de versmalling invoegen in de aangrenzende vrije rijstrook.
Het de bedoeling is dat u voorsorteert, maar de enige pijlen die ik zie staan pas net voor het kruispunt. Nu ja, als u er dagelijks passeert, mag men wel veronderstellen dat u dat zou weten. U verandert te laat van rijstrook en gaat daarbij over de volle lijn. U begaat dus een overtreding, maar de logische reactie zou pv en boete moeten zijn, want m.i. gebiedt de agent u een tweede overtreding te maken door u vanuit het voorsorteervak naar rechts rechtdoor te laten rijden..
Uiteraard, daarom dat enkel het overschrijden van de witte lijn ten laste kan gelegd worden. Enfin ja, als je eerst wat gaat zeveren alvorens het bevel op te volgen, kan dat mogelijk ook gezien worden als niet opvolgen van een bevel?Als je doet wat een agent zegt dat je moet doen, kan je geen overtreding begaan aangezien de bevelen van de politie op verkeersgebied boven alles gaan.De werken in Antwerpen zijn vervelend natuurlijk, op die plaats wijzigt de signalisatie haast om de week.
Voor alle duidelijkheid, dit is geen ritsen.
De bestuurders die, bij sterk vertraagd verkeer, rijden op een rijstrook die ophoudt of waarop het verder rijden wordt verhinderd, mogen slechts vlak voor de versmalling invoegen in de aangrenzende vrije rijstrook.
Het de bedoeling is dat u voorsorteert, maar de enige pijlen die ik zie staan pas net voor het kruispunt. Nu ja, als u er dagelijks passeert, mag men wel veronderstellen dat u dat zou weten. U verandert te laat van rijstrook en gaat daarbij over de volle lijn. U begaat dus een overtreding, maar de logische reactie zou pv en boete moeten zijn, want m.i. gebiedt de agent u een tweede overtreding te maken door u vanuit het voorsorteervak naar rechts rechtdoor te laten rijden..
https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... e/105-art6