Geen boete ontvangen - 1e aanmaning

jeroenbr
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Geen boete ontvangen - 1e aanmaning

#1 , 14 aug 2018 14:28

Ik heb net een 1e aanmaning ontvangen om een boete (snelheidsovertreding) te betalen, waarvoor geen PV/boete/... ontvangen werd.
Op de site 'verkeersboetes.be' kan ik inloggen, maar daar vind ik zeer weinig info. Ik weet in welk dorp de overtreding plaats heeft gevonden, maar geen info over welke straat of hoe snel ik reed, ...
Een telefoontje naar de helpdesk bood ook niet veel meerwaarde. Aangezien ik met een bedrijfswagen rij, mag ik deze info niet opvragen.
De administratieve dienst van mijn bedrijf heeft naar de helpdesk gebeld en krijgt als info "er zal iets met het verzenden van het PV fout gegaan zijn. Spijtig, gewoon betalen." Eveneens hier: geen kopie van de boete.

Ik wens de boete niet aan te vechten en heb deze ondertussen wel betaald. Maar ik begrijp niet dat het niet mogelijk is om een kopie van de boete met alle info er op te kunnen krijgen. Ik let altijd op mijn snelheid en zou graag weten waar ik een fout heb gemaakt.

Er blijkt ook niet veel mogelijk te zijn buiten de redelijk nutteloze helpdesk en de FAQ.

Is het mijn recht niet om deze info in te mogen zien?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wingman
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

#2 , 14 aug 2018 16:11

Hier dit jaar reeds tweemaal hetzelfde verhaal. Boete niet gekregen maar aanmaning wel en geen informatie kunnen verkrijgen van de boete zelf.
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

Issued
Berichten: 1227

#3 , 14 aug 2018 18:18

Heeft u het pv nummer? Indien ja kan u aan de hand van dat nummer zien welke zone het pv heeft opgesteld. U of uw werk contacteert die zone en vraagt een afschrift van het pv. Dat zou moeten lukken.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”