Onterechte Boete van de lijn

jjes
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Onterechte Boete van de lijn

#1 , 10 aug 2018 14:06

Hallo

Gisteren nam ik de bus met een m-ticket van 1,80 euro, maar ik kan soms door slecht netwerk mijn ticket pas na enkele keren proberen echt activeren.
Aan de halte waar we na mijn opstapplaats langs kwamen stond controle, maar door dat netwerk had ik dat ticket dus pas niet ver ervoor kunnen activeren, en de twee haltes lagen ook nog eens kort op mekaar.
Ik liet mijn ticket aan de controleur zien en legde uit dat ik dus problemen heb met mijn netwerk en dat ik pas net was opgestapt, maar ik heb dus alsnog een boete gekregen.

Kan ik hier iets tegen doen? Ik heb al een mail gestuurd maar ik heb schrik dat ze me gewoon toch de boete gaan geven, dat zou jammer zijn natuurlijk.

Alvast bedankt voor de hulp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 10 aug 2018 14:14

De boete is niet onterecht, u bent namelijk opgestapt zonder geldig vervoersbewijs.

jef007
Berichten: 1679

#3 , 10 aug 2018 14:16

slecht netwerk?????
ik zie ""iedereen" bellen, mailen, googlen, sms versturen...…….. op trein trambus

Reclame

LeenW
Berichten: 12811

#4 , 10 aug 2018 14:23

Kan zeker op sommige plaatsen, maar dan mag je nog niet zwart rijden. Staat hier duidelijk uitgelegd:

https://www.delijn.be/nl/contact/faq-detail.html?v=5600

jjes
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 aug 2018 14:33

Daar kan ik inkomen, maar dan kunnen ze me toch ook waarschuwen hiervoor en zeggen dat ik volgende keer moet zorgen dat het geactiveerd is voor opstappen? Ik snap niet echt waarom ik dan meteen een boete moet krijgen, dat kan toxh bij iedereen gebeuren? Ik heb tenslotte gewoon mijn ticket betaald.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 aug 2018 15:39

Bij de eerste poging staat daar wel degelijk je uur op van je eerste poging op je gsm logbestand ., en er word wel degelijk naar het uur van verzenden gekeken, maar een goede raad koopt een meerdere rittenkaart kost minder en je bent safe !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12811

#7 , 10 aug 2018 16:06

Daar kan ik inkomen, maar dan kunnen ze me toch ook waarschuwen hiervoor en zeggen dat ik volgende keer moet zorgen dat het geactiveerd is voor opstappen? Ik snap niet echt waarom ik dan meteen een boete moet krijgen, dat kan toxh bij iedereen gebeuren? Ik heb tenslotte gewoon mijn ticket betaald.
De boete is voor eerste overtreding, de volgende keer gaat het u normaal gezien nog meer kosten.

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 10 aug 2018 16:08

Het kan toch echt niet veel duidelijker.

Wat als het gsm netwerk tijdelijk niet werkt of verstoord is?

Je mag geen bus of tram betreden zonder geldig vervoerbewijs. Als het gsm netwerk niet werkt of tijdelijk gestoord is, heb je geen geldig vervoerbewijs.
Koop in dat geval een geldig vervoerbewijs bij de chauffeur of via een voorverkoopkanaal.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”