Geflitst vanop privéterrein zonder goedkeuring eigenaar

The_Spy
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

Re: Geflitst vanop privéterrein zonder goedkeuring eigenaar

#16 , 24 jul 2018 07:55

Bestendiging van de inkomsten heeft er waarschijnlijk meer mee te maken dan verkeersveiligheid.

Wie dacht dat er met de veralgemeende 70 buiten BBK in Vlaanderen een simpeler, uniformer snelheidsregime met hopen minder verkeersborden ging komen , is er intussen ook wel aan voor zijn naïviteit.

De borden "70" waren nog niet eens weg of er werden al volop vrachtwagenladingen borden "50" neergepoot ... zonaal of plaatselijk.
En op de zotste plaatsen

Effect op de verkeersveiligheid van die "veralgemeende" 70 ... niet aantoonbaar

2017 (veralgemening 70) tov 2016 :
Doden -11% in VL , -8% in WAL
Gewonden -10% VL, -9% in WAL
Valt allemaal ruim binnen gebruikelijke jaarlijkse schommelingen
U bent niet de enige die zo denkt.

In het Engels heet het niet voor niets een 'speedtrap'. Ik woon in de USA en ik weet van verschillende collega's van mij die onder een boete uit zijn komen gaan als de politie zich express opsteld op een manier dat het niet gaat om de veiligheid, maar om de boete zelf.

En dat is de algemene regel geworden in Belgie. Boetes spijzen de staatskas, ze worden zelfs opgenomen in de begroting. Gevolg als mensen zich uiteindelijk geforceerd aanpassen: gat in de begroting, en er moet represiever opgetreden worden.

Wordt ergens in de statiestieken rekening gehouden met

1) drukker verkeer, dus minder kans om te snel te rijden
2) veiligere auto's

Ik ben blij dat ik wegben!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”