datum overtreding

bisbro
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

datum overtreding

#1 , 18 jul 2018 13:14

Ik krijg vandaag PV in de bus voor een overtreding begaan op 9 juli, maar ik was die dag helemaal niet in de buurt van de plaats die vermeld wordt op het PV. Hoe kan ik een foto opvragen met bewijs dat PV (on)gegrond is. Kan het dat men overtreding van een andere datum kan beboeten dan deze op het PV? Locatie kom ik gemiddeld eens per week voorbij. Ik tracht mij altijd en overal strikt aan de regels te houden. Begrijp de PV dus niet goed.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 18 jul 2018 13:26

Snelheid dan zal de foto in dossier op de griffie liggen.
Politiediensten geven meestal geen inzake voor de zaak bij parket is (geweest).

bisbro
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 jul 2018 14:09

Snelheid dan zal de foto in dossier op de griffie liggen.
Politiediensten geven meestal geen inzake voor de zaak bij parket is (geweest).
Als op de foto een andere datum staat als datum overtreding op PV, is die dan nog rechtsgeldig?

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 18 jul 2018 17:27

Snelheid dan zal de foto in dossier op de griffie liggen.
Politiediensten geven meestal geen inzake voor de zaak bij parket is (geweest).
Als op de foto een andere datum staat als datum overtreding op PV, is die dan nog rechtsgeldig?
Je gaat momenteel géén foto krijgen voor je gedagvaard wordt voor de rechtbank ...
(men "is er mee bezig" om de foto bij de eerste melding van inbreuk te doen, zoals dat al jaren in andere landen gebeurt ...)


Een fout met datum kan een materiële vergissing zijn, die met een navolgend PV rechtgezet wordt (of mogelijk al is) en daar krijg je géén melding van ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”