Parkeerboete

BrianDeglin
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Parkeerboete

#1 , 09 jul 2018 21:28

Ik stond geparkeerd aan de verkeer kant van het straat in mijn eigen straat. Vandaag heb ik een boete gekregen voor 11 juni (bijna 1 maand geleden). Indien ik regelmatig zo geparkeerd stond heb ik schrik dat ik de komende dagen nog boetes zal ontvangen.

Als dit zo is kan ik dan betwisten met als argument dat ik de eerste boete nog niet had ontvangen? Maak mij een beetje zorgen dat ik de komende dagen nog bekeuringen ga ontvangen. Het is dus eerder een preventieve vraag?

Hartelijk dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12826

#2 , 09 jul 2018 21:38

Wat maakt het uit of u de boete nog niet ontvangen hebt? Tenzij u daar continue geparkeerd stond, hebt u telkens een nieuwe overtreding begaan door u wagen te parkeren waar het niet mocht.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 09 jul 2018 21:42

Is geen reden. Er staan verkeersborden en die staan er alle dagen.
https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... /191-art26

Reclame

BrianDeglin
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 jul 2018 21:44

Wat maakt het uit of u de boete nog niet ontvangen hebt? Tenzij u daar continue geparkeerd stond, hebt u telkens een nieuwe overtreding begaan door u wagen te parkeren waar het niet mocht.
Dus indien ik er een maand aan 1 stuk stond is het maar 1 overtreding? Moeilijk te bewijzen lijkt mij. Stond steeds op exact dezelfde plaats.

LeenW
Berichten: 12826

#5 , 09 jul 2018 21:52

Wat maakt het uit of u de boete nog niet ontvangen hebt? Tenzij u daar continue geparkeerd stond, hebt u telkens een nieuwe overtreding begaan door u wagen te parkeren waar het niet mocht.
Dus indien ik er een maand aan 1 stuk stond is het maar 1 overtreding? Moeilijk te bewijzen lijkt mij. Stond steeds op exact dezelfde plaats.
Dan kan u inderdaad eenheid van opzet inroepen. Maar dat bewijzen kan hier lastig zijn.

The_Spy
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 jul 2018 23:04

Men kan toch maar 1x bestraft worden voor dezelfde fout? Wanneer 'reset' deze teller? Als u daar weg rijdt? Ik denk het wel.

Maar: als ik 150 continue rijdt, en ik word door 3 flitspalen achter mekaar geflitst, is dit dan 1 fout?

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#7 , 10 jul 2018 23:40

Dat zijn drie fouten.
Ik ben ooit op tijd van 1 uur driemaal door dezelfde paal geflitst.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 11 jul 2018 08:04

Men kan toch maar 1x bestraft worden voor dezelfde fout?
Ja
Maar wel 7x één keer als je dezelfde fout 7 keer herhaald ...

Maar: als ik 150 continue rijdt, en ik word door 3 flitspalen achter mekaar geflitst, is dit dan 1 fout?
Dat is idd één inbreuk
Wel zelf bewijzen dat het om één inbreuk ging

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 11 jul 2018 08:06

Dat zijn drie fouten.
1

Ook al behandelt de politie het als 3 inbreuken, en zal het parket net hetzelfde proberen ...

Ik ben ooit op tijd van 1 uur driemaal door dezelfde paal geflitst.
Andere situatie
Kan moeilijk één inbreuk zijn hé, als het 3 keer om dezelfde paal gaat ...

The_Spy
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#10 , 12 jul 2018 04:01

Men kan toch maar 1x bestraft worden voor dezelfde fout?
Ja
Maar wel 7x één keer als je dezelfde fout 7 keer herhaald ...

Maar: als ik 150 continue rijdt, en ik word door 3 flitspalen achter mekaar geflitst, is dit dan 1 fout?
Dat is idd één inbreuk
Wel zelf bewijzen dat het om één inbreuk ging
Ja meneer de juge, ik heb een half uur lang 150 gereden... Hier is dashcam bewijs...

LeenW
Berichten: 12826

#11 , 12 jul 2018 09:59

Dat wordt dan inderdaad 1 boete, maar de rechter zal ook wel rekening houden met die omstandigheden om eerder een zwaardere boete te geven.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”