Verkeersovertreding

Tornado911
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Verkeersovertreding

#1 , 06 jul 2018 17:58

Mijn dochter krijgt een boete binnen uit Antwerpen er zou een overtreding zijn begaan met haar kenteken ( in het pv geen kleur of merk auto). Op dat moment was zij in de Kempen aan het werk(werkgever heeft al een attest gemaakt) . Wat kunnen wij doen???? Betwisten? Het is een boete van 175 euro voor het geen voorrang verlenen van een voetganger. Dit kan toch zomaar niet dat er een boete wordt uitgeschreven terwijl er met een scheef oog gewoon een verkeerd kenteken wordt genoteerd?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 06 jul 2018 18:06

En waarom zou dat niet kunnen?
Of het effectief een fout is dat is weer iets anders.
Attest werkgever is inderdaad van belang.
Vul alvast het antwoordformulier in als niet akkoord met een kopie attest ofwel wacht dochter tot de minnelijke schikking en stuurt dan een kopie attest op betaald die ook niet en laat de zaak aan de politierechter over. Daar haalt u weer een kopie attest boven maar toont ook aan de rechter het origineel attest+ eventueel nog andere bewijzen.

PS was het wel het afschrift van het PV overtreding of de brief van Bpost?

Tornado911
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 jul 2018 18:39

Er staat niets van bpost bij . Er staat boven onmiddellijke inning. Ik vind dit allemaal heel eng zij zal zich dan moeten verantwoorden oftewel bewijzen dat zij er niet is geweest. Wat ze gelukkig kan. Maar hoe kunnn er onder het pv 2 namen staan onder een foutief kenteken of een verkeerde auto met hetzelfde kenteken. Het niet noemen van een merk en kleur is een enorme slordigheid. Ik heb bij de politie in Nederland gewerkt maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Zonder merk en kleur mocht dit niet eens doorgang vinden.
Er staat dat er via verkeersboetes.be betwist kan worden worden ook zo vaag want hoor je niks dan is het goed en anders krijg je verhogingen ??????

Reclame

lohabra
Berichten: 1015

#4 , 06 jul 2018 18:40

Mijn dochter krijgt een boete binnen uit Antwerpen er zou een overtreding zijn begaan met haar kenteken ( in het pv geen kleur of merk auto). Op dat moment was zij in de Kempen aan het werk(werkgever heeft al een attest gemaakt) . Wat kunnen wij doen???? Betwisten? Het is een boete van 175 euro voor het geen voorrang verlenen van een voetganger. Dit kan toch zomaar niet dat er een boete wordt uitgeschreven terwijl er met een scheef oog gewoon een verkeerd kenteken wordt genoteerd?
Indien u de boete wenst te betwisten, dan is het beter om niet zozeer aan te tonen waar uw dochter zich bevond ten tijde van de (vermeende) vaststellingen. Er zou theoretisch gezien altijd iemand anders uw wagen bestuurd kunnen hebben.

Mocht het mogelijk zijn, is het is dus beter om aan te tonen waar het voertuig zich bevond.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 06 jul 2018 18:51

Was daar een document bij met overschrijving ?
De laatste maanden zijn er na de invoering van automatische verwerking nog steeds fouten en worden gegevens die wel in PV staan niet overgedragen aan de dienst die de verzending doet.

Wat staat er bij vaststellingen .. bij nplt voertuig staan steeds de gegevens van het voertuig zoals dat in DIV staat.

Tornado911
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 jul 2018 18:54

Zij rijdt voor haar werk in een dienst auto en de,e auto staat dus dan voor de deur. Hoe moet zij dat bewijzen. Dit is echt onzinnig. Niemand rijdt met dat onding daar kan zij alleen mee om trailer te trekken. Dat is toch niet te bewijzen dit is echt om te janken omdat de verbalisant vergeet kleur en type te noemen zal zij zich in allerlei bochten moeten wringen om te bewijzen dat zij het niet is geweest. Omgekeerde bewijslast dus. Moeten wij dan echt met een foto met datum aan kunnen tonen dat hij thuis heeft gestaan? Of moet de overbuurman mee om te vertellen dat hij heeft gezien dat op dat moment de auto thuis stond onzin s dit

Tornado911
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#7 , 06 jul 2018 18:56

Er staat een heel verhaal geschreven bij vaststelling maar alleen kenteken en verder niets

LeenW
Berichten: 12828

#8 , 06 jul 2018 19:00

Een andere optie is dat er een valse nummerplaat in omloop is, dan zit u met een groter probleem want dan zal het niet bij deze boete blijven.

Tornado911
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#9 , 06 jul 2018 19:13

Juist daar ben ik door dit geval dus ook bang voor maar hoe ga ik dat melden als ik niet eens kan zien welk politiebureau uit Antwerpen dit heeft verstuurd of kun je dat melden in het politiebureau van de woonst

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 07 jul 2018 07:04

Er staat een heel verhaal geschreven bij vaststelling maar alleen kenteken en verder niets
Maak u geen illusies
De voertuigkenmerken worden gewoon overgenomen uit de DIV databank op basis van de genoteerde nummerplaat
Eventueel foutief als ze daar foutief in staan

Dus niet echt "vastgesteld" tijdens de overtreding

Tornado911
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#11 , 07 jul 2018 08:38

Dit meent u niet echt hoop ik. Tijdens de waarneming zal toch echt merk en kleur van de auto genoteerd worden om dit soort voren te voorkomen. Want dan zal mijn dochter niet de enige zijn

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#12 , 07 jul 2018 16:26

Dit meent u niet echt hoop ik. Tijdens de waarneming zal toch echt merk en kleur van de auto genoteerd worden om dit soort voren te voorkomen. Want dan zal mijn dochter niet de enige zijn
Uw dochter is dan ook niet de enige.

Een collega heeft momenteel hetzelfde voor.
En bewijzen dat iets ergens niet was, is een verdomd lastige opgave


Mijn eigen auto werd ooit beschreven als "grijs" in een PV.
Je kon 'm blauw vinden.
Of groen.
Was een soort appelblauwzeegroen :lol:
Maar niet grijs ... zoals hij wel in DIV databank stond .

Tornado911
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#13 , 11 jul 2018 12:30

Ik zoek eigenlijk een stappenplan in deze situatie. Ten eerste natuurlijk bezwaar maken. Maar hoe meld ik misbruik van een kenteken aangezien er dus volgens de verbalisant nog een kenteken rond rijdt zoals dat van mijn dochter. Meld ik dat in Antwerpen en hoe? Of kunnen we naar de plaatselijke politie?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#14 , 11 jul 2018 16:38

Er rijden in Belgie meer valse kentekens rond dan men kan vermoeden.
Het moet u maar overkomen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#15 , 12 jul 2018 19:08

Ik heb bij de politie in Nederland gewerkt maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Zonder merk en kleur mocht dit niet eens doorgang vinden.
Had ik gemist ..

Er heerst in Nederland duidelijk een andere beroepsethiek bij de politie

Ik zit zelf momenteel aan 3 op 4 onterechte PVs op een jaar of 11 ...

1 vrijspraak
1 geseponeerd
1 nog hangende (getakeld op vraag van aannemer die zelf parkeerbordjes verplaatste nà dat ik er parkeerde ...)

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”