Engelse aanhanger

Haijen Gustave
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Engelse aanhanger

#1 , 29 jun 2018 13:05

Mag ik met een Engelse aanhanger in Belgïe rijden. Aanhanger betreft een 3 asser. Met rem tot 7500 kg. Ik werk voor een nl firma met een camionnette in nl ingeschreven en een reproductie van de nummerplaat. Verzekering in orde. In de nl wegcode is een uitzondering voor zien voor engelse aanhangers ( inschrijving en registratie is in Engeland niet verplicht) en mag ik met deze combinatie dus rijden. De Belgische politie heeft mij tegengehouden en beboet omdat ik geen tachograaf in de camionnette heb. Met deze combinatie verplicht in Belgïe. Alhoewel ik niet voor derden rijdt en sporadisch vracht vervoer voor eigen klanten. Bestaat de uitzondering zoals in Nederland ook in Belgïe??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 29 jun 2018 19:34

Je bent niet beboet omdat de zware engelse trailer voorzien was van de nummerplaat van het voertuig (in Engeland moeten trailers van meer dan 750kg geen eigen nummerplaat hebben en dus hier blijkbaar ook niet) doch omdat je de tachograafwetgeving overtrad. In België is er voor het soort gebruik een beperking van 100km van je woonplaats terwijl als ik het goed lees in Nederland de frequentie van het gebruik beperkt wordt.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 30 jun 2018 19:14

Welke inbreuk staat er op het PV ?
(welk artikel, van welk wetgevend stuk)

Maakt het iets makkelijker in deze totale regulatieve puinhoop

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”