Autokeuring verlichting kentekenplaat

Hans van der Linde
Topic Starter
Berichten: 11

Autokeuring verlichting kentekenplaat

#1 , 28 jun 2018 22:43

Mijn vrouw is net terug van de autokeuring (Citroën Berlingo) met een roze kaart. De wagen is afgekeurd op de verlichting van de achterste kentekenplaat. Die bestaat uit 2 lampjes, waarvan er één kapot was. Met één lampje is de kentekenplaat echter nog steeds goed leesbaar. Ik heb nergens kunnen vinden dat 2 lampen verplicht zouden zijn voor die verlichting.
Kan ik deze beslissing aanvechten en zo ja hoe doe ik dat het beste?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 28 jun 2018 23:54

Alle verlichting die op de wagen moet staan moet werken en dus ook bij aanbieding voertuig.
Als er twee lampjes zijn dan moeten ze dus beide werken.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 jun 2018 08:22

Waarom zou je dit aanvechten en al je tijd erin steken ?

Zo een lampje vervangen hoelang duurt dit ???

En dit kan je toch zelf, als je natuurlijk geen handige harry zijt kan je wel wat zoek werk hebben, voor een berlingo het is langs beide zijden met een klik systeem, maar je kan er moeilijk aan, maar met een draad met een recht haakje van 1 mm is het zo gefikst, om het kliksysteem open te klikken..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

The_Spy
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 jun 2018 02:33

Koop u volgende keer een wagen met lichtsensoren, dan spaart u wat geld uit bij de keuring.

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 30 jun 2018 16:07

Koop u volgende keer een wagen met lichtsensoren, dan spaart u wat geld uit bij de keuring.
Dat behoeft wat nadere uitleg, denk ik. Hoe bespaar je dan geld?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Blaatpraat
Berichten: 3792

#6 , 30 jun 2018 16:16

Koop u volgende keer een wagen met lichtsensoren, dan spaart u wat geld uit bij de keuring.
Dat behoeft wat nadere uitleg, denk ik. Hoe bespaar je dan geld?
Bij een herkeuring moet je opnieuw betalen: je hebt dus de keuring 2x betaald.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 30 jun 2018 18:26

Koop u volgende keer een wagen met lichtsensoren, dan spaart u wat geld uit bij de keuring.
Dat behoeft wat nadere uitleg, denk ik. Hoe bespaar je dan geld?
Die geven aan dat een lampje stuk is ...
Geen 2 keer naar keuring.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 30 jun 2018 19:49

[
Geen 2 keer naar keuring.
Maar TS heeft een rode kaart: dat is dus terugkomen naar de keuring

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#9 , 30 jun 2018 19:52

Als hij sensoren zou gehad hebben dan had hij geweten dat er een lampje stuk was en had hij eerst naar de lampenwinkel kunnen rijden.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Oude Belg
Berichten: 3192

#10 , 01 jul 2018 08:38

Een lichtsensor is volgens mij een sensor die licht detecteert, en dan de verlichting ontsteekt. Maar soit. De kapotte-licht-sensoren zijn ook niet onfeilbaar; ik rij al jaren met een controlelampje dat vaak onterecht aangeeft dat er een lamp stuk is. Hoogst irritant, en uiteraard negeer je het als het weer eens brandt. De garage vindt de fout niet. Waardeloze boel. Beter is om, voor je naar de controle gaat, de lampen even na te kijken. Duurt een minuutje en werkt wel perfect. Maar ja, dat is meer iets voor een autoforum.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#11 , 01 jul 2018 09:08

Een wagen met dergelijke technologie kost dan weeral een veelvoud meer dan een bijkomende autokeuring :( Is het sop dan de kool nog waard?
Ikzelf heb een dergelijke technologie in mijn wagen (Chevrolet). Kan zelf de bandendruk aflezen per band, en weet altijd in welke windrichting ik rij.
In den beginnen doe je niets anders dan daar naar kijken en is uw aandacht van het verkeer afgeleid. Heb dan maar sommige van die dingen uitgeschakeld.

mbbs1024
Berichten: 474

#12 , 01 jul 2018 15:40

Om te kijken dat alle lichten branden heeft iedereen zelf eigen ingebouwde lichtsensoren, namelijk ogen.

Al die extra prutsen kunnen ook stuk gaan, wat dan weer extra herstellingskosten meebrengt.
Bij mijn leasingwagen zijn er bandendruksensoren die om de 5 voet aangeven dat mijn banden te plat staan,
Na 3 x sensoren vervanging, eindelijk terug normaal.
Als het mijn eigen wagen was had ik aan de garage gevraagd om ze uit te schakelen of te verwijderen.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#13 , 01 jul 2018 17:31

Een wagen met dergelijke technologie kost dan weeral een veelvoud meer dan een bijkomende autokeuring :( Is het sop dan de kool nog waard?
Zit vaak ook nog een schakeling bij die de defecte lichten vervangt door een licht dat wel nog werkt :wink:
Is veiliger
bvb mistlicht dat aangaat als een dimlicht stuk gaat

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”