Agent geeft boete na diensturen

Franciscus
Berichten: 38596

Re: Agent geeft boete na diensturen

#16 , 15 jun 2018 19:18

Uw dashcam geeft enkel wat u hebt opgenomen.
Ik herinner me een zaak in B waar er filmpjes op het internet verschenen maar waar gelukkig andere beelden bestonden die ook het stuk ervoor en daarna in beeld hadden gebracht.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jefke007
Berichten: 1812

#17 , 15 jun 2018 21:52

Ze kunnen altijd beweren dat de beelden die je laat zien op een ander tijdstip zijn opgenomen- om een "bewijs" ineen proberen te steken - en dat er aan de klok is geprutst.
Bewijswaarde niet al te groot

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#18 , 16 jun 2018 21:17

Een politieambtenaar is 24/24 bevoegd op elke centimeter van het Belgische grondgebied en mag dus perfect een boete schrijven buiten zijn/haar diensturen.
Klopt

Maar er zijn ook politie rechters die de agenten daarvoor oproepen op de zitting, en ze de mantel uitvegen ...

Reclame

ellende
Topic Starter
Berichten: 51

#19 , 16 jun 2018 23:27

Bedankt allemaal voor de reacties... Vooral aan "the spy" en "jabbe"

Ik ga de boete best gewoon proberen te betalen, al dan niet in 2keer ofzo


Groeten

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#20 , 19 jun 2018 01:15

Voor onmiddellijke inningen en minnelijke schikkingen wordt geen afbetalingsplan toegelaten

http://www.parket-mechelen.opam.be/documents/34.html#12

FrederikC
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#21 , 27 jun 2018 01:02

Dus: Dashcam kopen met voldoende grote kaart, die 2 weken aan video kan opslaan.

Mijn natte droom is beboet worden, en dan naar de rechter gaan en hem bewijs van het tegendeel te laten zien. En dan hopen dat ik de flik kan aanklagen.
Uit die natte droom zou je wel eens kunnen ontwaken met de droge woorden "de tijd wanneer deze beelden vastgelegd zijn, is niet met een geijkt toestel vastgelegd" (in de veronderstelling dat ze aan de camerabeelden van uw dashcam VS. het woord van een politieagent, al voldoende waarde als tegendeel van bewijs geven).

The_Spy
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#22 , 27 jun 2018 19:39

Dus: Dashcam kopen met voldoende grote kaart, die 2 weken aan video kan opslaan.

Mijn natte droom is beboet worden, en dan naar de rechter gaan en hem bewijs van het tegendeel te laten zien. En dan hopen dat ik de flik kan aanklagen.
Uit die natte droom zou je wel eens kunnen ontwaken met de droge woorden "de tijd wanneer deze beelden vastgelegd zijn, is niet met een geijkt toestel vastgelegd" (in de veronderstelling dat ze aan de camerabeelden van uw dashcam VS. het woord van een politieagent, al voldoende waarde als tegendeel van bewijs geven).
Ik ben dus tegen het 'woord van de agent als bewijs' ;-)

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”