Dagvaarding - Brommer 50CC

Milo72
Berichten: 1016

Re: Dagvaarding - Brommer 50CC

#31 , 19 jun 2018 14:15

En zelfs lezen wat er staat is moeilijk: de betreffende jongeman was in eerste aanleg idd veroordeeld tot 800€ boete PLUS 1 jaar effectieve gevangenisstraf.
Omdat de agent de duw blijkbaar zelfs niet eens gevoeld had teruggebracht naar 80 uur werkstraf.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#32 , 19 jun 2018 15:20

Tegenwoordig heeft men totaal geen inzicht meer als men iets fout gedaan heeft.

Zelfs zonet las ik op facebook iemand de naam mij bekend, die 40.000€ moest betalen kosten en boetes, en ja schreef hij eigenlijk was het om bijna niks !! 40.000€ om bijna niks???????
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Oude Belg
Berichten: 3192

#33 , 20 jun 2018 11:32

Heel complex, de wet van België. Torenhoge boete voor een 50cc Vespa'tje zonder verzekering en rijbewijs.
.
Dat betekent wel dat eventuele slachtoffers van een ongeval (doden? Gewonden? Zware financiële schade?) volledig in de kou blijven staan omdat een of andere pipo zonder verzekering reed. Je rijdt bijvoorbeeld de straat over zonder voorrang te verlenen aan een vrachtwagen, die een tankstation ramt met twee doden en milijoenen schade tot gevolg. Zonder verzekering. Hoe ga je dat ooit betalen? Denk toch eens na.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#34 , 20 jun 2018 12:02

Voor lichamelijke schade toegebracht door onverzekerde bestuurders, betaalt hij intussen -en wij allemaal- mee ...

De materiële schade bij een eventueel ongeval was voor rekening van Maximillianus zelf ...
Dat kan je dus ruineren nog voor je gelanceerd bent ...

Maximillianus
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#35 , 26 jun 2018 12:14

Ben vandaag voor de politierechter gekomen.
Er werd opschorting uitgesproken.
De politierechter was een vriendelijke vrouw, ze heeft me enkele vragen gesteld over de feiten en heeft ook mijn 4uur rijlessen attest naar boven gehaald die in mijn PV zat. Ze vroeg ook enkele dingen over mijn studies. Ik studeer namelijk aan de universiteit, industrieel ingenieur 1ste jaar.
Ook komt er niets op mijn strafblad heeft ze mij gezegd. Ook hield ze rekening met het feit dat ik enkel in eigen straat een stuk heb gereden en niet echt naar een bestemming, het stond ook zo in de PV.
Wel is er een proeftermijn van 1 jaar en moet ik iets in de 70€ betalen.

Nog eens bedankt voor de reacties en tips!

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#36 , 27 jun 2018 22:50

Kus uw 2 pollekes dan maar !

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”