Dagvaarding - Brommer 50CC

Franciscus
Berichten: 38596

Re: Dagvaarding - Brommer 50CC

#16 , 17 jun 2018 20:48

Woont u noch bij ouder dus gezinsinkomen zal dan gelden.
Ook die hun verzekeringen.
Zijn uw ouders de eigenaars van de bromfiets?
Is die getest op snelheid?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#17 , 17 jun 2018 21:06

Is het niet misschien beter dat ik hierbij een advocaat neem? Uiteindelijk als ik een advocaat neem is dit zwaar in mijn voordeel. Een advocaat is een crack in verkeersrecht en kan je verdedigen om een zo laag mogelijke straf te regelen of zelfs vrijspraak te vragen.

Ik heb enkele verzachtende omstandigheden die als argumentatie gebruikt kunnen worden:

1. Ik had mijn 4u praktijklessen attest kunnen aantonen aan de politie

2. Ik had mijn verzekeringsmaatschappij al voor de feiten gecontacteerd om mijn voertuig te verzekeren, maar het kon niet verzekerd worden aangezien de voertuig aan mij werd verkocht zonder kentekenpapieren. Terwijl deze documenten van essentieel belang waren om mijn nummerplaat te ontvangen voor mijn bromfiets. Ondertussen zijn de papieren al lang in orde gebracht door contact te nemen met de eerste eigenaar van de bromfiets.

Bij inbeslagname van mijn scooter op de dag van de feiten, kon ik hem na 2/3 weken weer terugkrijgen aangezien ik de verzekering zo snel mogelijk in orde kon brengen. En dit kan ik ook bewijzen.
De feiten speelde zich af op 13 oktober en 24 oktober was mijn bromfiets verzekerd.

3. Ik reed enkel in eigen straat om de bromfiets een beetje op te warmen, aangezien hij lang stil stond. Dit had ik ook tegen de politie gezegd. Het is niet dat ik met een onverzekerd voertuig van de ene naar de andere stad ging.

4. Ik heb een blanco strafblad

5. Een geldboete van 2400 is veel te hoog voor een student die nog geen inkomen heeft.


Als een advocaat deze zaken naar voor kan brengen als argumentatie dan kan de bijstand van een advocaat heel nuttig bij mijn verdediging.
1) Irrelevant
2) Irrelevant
3) Kunt u (of uw advocaat) niet bewijzen.
4) De rechter kan dit zelf zien. Moest hije r toch over kijken, kunt u het hem zelf ook wel zeggen met die 5 woorden.
5) Zonder schuldinzicht gaat u echt niet ver komen. Probeer eerst aan de rechter te tonen dat u uw overtredingen begrijpt, zo niet kan ik het hem echt niet kwalijk nemen dat het dat bedrag (of hoger) gaat worden.

Maximillianus
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#18 , 17 jun 2018 21:13

Ik woon nog bij mijn ouders. Dus ik denk dat ik geen recht heb op een pro deo advocaat, aangezien ze het inkomen van je ouders bekijken om te beslissen op je recht hebt op een pro deo of niet.

Wat kost een normale advocaat in mijn zaak ongeveer als u een ruwe schatting maakt?

Reclame

Maximillianus
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#19 , 17 jun 2018 21:28

Ik ben jammer genoeg zelf de eigenaar van de scooter.
Maar hij is niet getest op snelheid. Qua snelheid is hij ook normaal zoals het hoort. 45 km/h.

Maximillianus
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#20 , 17 jun 2018 21:30

3) Kunt u (of uw advocaat) niet bewijzen.

Maar zij kunnen ook niet bewijzen dat het niet klopt?
Er kunnen nog altijd camerabeelden gecheckt worden

Franciscus
Berichten: 38596

#21 , 17 jun 2018 21:42

maar dat hoeft toch niet - u reed op een openbare weg of openbare plaats.
Dat zijn toch de vaststellingen van de politie? Dus einde verhaal wat dat argument betreft.
Politie is de bevoegde overheid om PV's op te stellen waar een rechter vanuit gaat dat ze juist zijn.
Niets houdt u tegen een procedure op te starten en te vertellen dat het PV vals is.

Kostprijs advocaat kan u best eens rondbellen met de vraag wat het zoals gaat kosten.
Vermoedelijk zal het eindbedrag voor u zowat hetzelfde blijven.

LeenW
Berichten: 12828

#22 , 17 jun 2018 22:23

3) Kunt u (of uw advocaat) niet bewijzen.

Maar zij kunnen ook niet bewijzen dat het niet klopt?
Er kunnen nog altijd camerabeelden gecheckt worden
Zij moeten toch helemaal niets bewijzen? De overtreding is duidelijk en terecht, u mag dat gewoon nooit doen. U wil verdachte omstandigheden inroepen, maar u kunt deze niet bewijzen.

LeenW
Berichten: 12828

#23 , 17 jun 2018 23:20

*verdachtende uiteraard :P

save
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

#24 , 18 jun 2018 22:48

schuldinzicht tonen, spijt ,dit kan resulteren tot helft vermindering met uitstel, en uw fout mss toch inzien

Maximillianus
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#25 , 18 jun 2018 23:01

schuldinzicht tonen, spijt ,dit kan resulteren tot helft vermindering met uitstel, en uw fout mss toch inzien
Is het maximum tot de helft dat de rechter kan verminderen met uitstel, of kan het nog meer?

Franciscus
Berichten: 38596

#26 , 19 jun 2018 00:06

Rechter kan gaan tot 1 € voorwaardelijk.
Maar daar wil ik echt niet op wedden.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#27 , 19 jun 2018 00:17

Is het niet misschien beter dat ik hierbij een advocaat neem? Uiteindelijk als ik een advocaat neem is dit zwaar in mijn voordeel. Een advocaat is een crack in verkeersrecht en kan je verdedigen om een zo laag mogelijke straf te regelen of zelfs vrijspraak te vragen.
Je zit blijkbaar nog steeds in die droomwereld ... vrijspraak.

Geen rijbewijs, onverzekerd, niet ingeschreven ... dringt het nog steeds niet door :?: :?: :?: :?:

Gezien het aantal jonge snaken dat met brommertjes zotte stoten uithaalt, moet je daar niet op hopen.
Je kan proberen, maar proberen kan ook terugbotsen (geen schuldinzicht -> gepeperde straf om ernst van de inbreuken duidelijk te maken)
1. Ik had mijn 4u praktijklessen attest kunnen aantonen aan de politie
Gaat weinig indruk maken.
2. Ik had mijn verzekeringsmaatschappij al voor de feiten gecontacteerd om mijn voertuig te verzekeren, maar het kon niet verzekerd worden aangezien de voertuig aan mij werd verkocht zonder kentekenpapieren. Terwijl deze documenten van essentieel belang waren om mijn nummerplaat te ontvangen voor mijn bromfiets. Ondertussen zijn de papieren al lang in orde gebracht door contact te nemen met de eerste eigenaar van de bromfiets.
Bewijs dat voertuig onmiddelllijk nadien verzekerd werd, kan zoals eerder gezegd in je voordeel spelen.

Je reed dus ook zonder inschrijving ...
Bij inbeslagname van mijn scooter op de dag van de feiten, kon ik hem na 2/3 weken weer terugkrijgen aangezien ik de verzekering zo snel mogelijk in orde kon brengen. En dit kan ik ook bewijzen.
De feiten speelde zich af op 13 oktober en 24 oktober was mijn bromfiets verzekerd.
Dat is al eerder lang.
3. Ik reed enkel in eigen straat om de bromfiets een beetje op te warmen, aangezien hij lang stil stond. Dit had ik ook tegen de politie gezegd. Het is niet dat ik met een onverzekerd voertuig van de ene naar de andere stad ging.
Onbewijsbaar en dus weinig relevant.
4. Ik heb een blanco strafblad
Dat gaat nog één maal werken ...
5. Een geldboete van 2400 is veel te hoog voor een student die nog geen inkomen heeft.[/b]
Standaard antwoord is dan dat die student zonder eigen inkomen daar eerst had aan moeten denken.
Of hoe die arme student dan dacht de schade te vergoeden bij een ongeval met zijn onverzekerd voertuig ?

Je kan de rechter vragen mild te zijn en een aanzienlijk deel van de boete voorwaardelijk op te leggen ...
Als een advocaat deze zaken naar voor kan brengen als argumentatie dan kan de bijstand van een advocaat heel nuttig bij mijn verdediging.
Een advocaat kost ook (veel) geld als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt
En zonder verzekering is er weinig kans dat je die had ...

Er zijn polissen die het ganse gezin dekken als verkeersdeelnemer.
Als je ouders zo eentje hebben, kan je kijken of er ook rechtsbijstand bij zit, en of die mogelijk tussenkomt bij dergelijke fratsen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#28 , 19 jun 2018 00:32

Wat kost een normale advocaat in mijn zaak ongeveer als u een ruwe schatting maakt?
Doorgaans kan je een eerste juridisch advies krijgen aan een lage prijs - 25 à 50 € - beperkt in tijd uiteraard
Daar kan je ook een schatting vragen van wat het je kan gaan kosten ...


Om je een ideetje te geven, zonder reclame te maken, willekeurig kantoor:
https://degroote-deman.be/honoraria/

Maximillianus
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#29 , 19 jun 2018 12:37

Heel complex, de wet van België. Torenhoge boete voor een 50cc Vespa'tje zonder verzekering en rijbewijs.

Heb vandaag nog toevallig een artikel gelezen over een jongeman die een agent duwde en een boete heeft van maar 800euro.(https://www.hln.be/nieuws/binnenland/da ... ~a2afef17/)
,terwijl ik een boete kan verwachten van tussen de 1200 en 2400 + slachtofferfonds en gerechtskosten.
Bij mijn aanhouding heb ik ze geen duw gegeven. Sterker nog, de agenten hebben mij aangesproken op een arrogante manier terwijl ik beleefd ben gebleven.

LeenW
Berichten: 12828

#30 , 19 jun 2018 12:48

Dat schuldinzicht gaat er echt niet in he?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”