Locatie boete onvolledig

guest84
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Locatie boete onvolledig

#1 , 12 jun 2018 01:39

Vraagje,

Ik kreeg net een boete in de bus.
Daarop staat de locatie waar ik geflitst werd, t is te zeggen, een lange steenweg, 20kms lang. Op sommige stukken mag je 30 rijden, andere 50, nog andere 70. Dient op het formulier niet de exacte locatie vermeld te staan ipv ergens op het traject van die 20km?
Een kruising met een andere straat ofzo? Ik reed iets tussen de 50 en 70.

Verder dit wat er eigenlijk niet toe doet maar ik toch niet helemaal correct vind:
De boete is van meer dan een maand geleden, doch ik kreeg ze vandaag (11 juni) in de bus en moet al voor 14 juni betaald zijn. Op brief staat dat hij van 4juni is, is dan een week onderweg geweest... Hun data lijken ook niet echt correct.

Alvast bedankt voor antwoord op mijn vraag.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jun 2018 08:26

De flits wagen zal wel opgesteld zijn op een traject met de snelheid die u over trad , je bent in fout en je zal de boete moeten betalen, als daar nu op staat aan huisnummer 10 of geen huisnummer maar op de N2 tussen xx en yy, maakt geen verschil uit,, dat de brief later toekomt dan de datum die erop staat maakt ook geen verschil dit kan aan de post liggen.
Je kan en mag dit altijd laten voorkomen bij de politie rechter, dan zal de eindsom X 5 of zelfs x10 zijn, kans op vrijspraak 0,1%.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 13 jun 2018 00:46

Er zijn hopen problemen met de omzetting van PVs naar de papieren inzake onmiddellijke inning die via Bpost verstuurd worden - met een rondje zwarte-pieten heen en weer als gevolg


Op de papieren die men ontvangt als vermeende overtreder, stond vaak onvolledige info ivm de overtreding, foute betalingstermijnen, geen bedrag, geen rekeningnummer, geen gestructureerde mededeling, ... of een combinatie van meerdere elementen.

Eigenlijk een gigantisch schandaal waarmee de rechtszekerheid van een vermeende overtreder zwaar onderuitgehaald wordt, maar dit "kan" hier blijkbaar allemaal ...

Vaak klopt wat er op het PV staat wel, maar er zijn ook mensen die innings-formulieren krijgen die niet voor hen bedoeld kunnen zijn ...

Je kan gaan kijken of er meer info staat op
https://www.verkeersboetes.be

Je kan de helpdesk bellen - die verzuipt in telefoontjes
Je kan de verbaliserende politiezone bellen voor info


En uiteraard circuleren er frauduleuze emails om uit dit geflater van de overheid munt te slaan ...

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 13 jun 2018 00:55

De flits wagen zal wel opgesteld zijn op een traject met de snelheid die u over trad
Het zal wel ... is niet bepaald overtuigend.
, je bent in fout en je zal de boete moeten betalen
Redelijk ongepast
Er is geen enkele zekerheid dat betrokkene de overtreding begaan heeft ...

Ik wil je er even op wijzen dat 3 van mijn 4 laatste PVs totaal ongegrond waren
(1 vrijspraak , 1 seponering, 1 nog hangende bij GASAM - en die gaat naar de politierechtbank indien nodig)

Waarom zou ik daarin een uitzondering zijn ?

Je kan en mag dit altijd laten voorkomen bij de politie rechter, dan zal de eindsom X 5 of zelfs x10 zijn, kans op vrijspraak 0,1%.
Foute informatie in PVs, en in wat de vermeende overtreder te zien krijgt, is al vaker grond voor vrijspraak geweest ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”