Autorijden

Didymus
Berichten: 2061

Re: Autorijden

#16 , 19 jun 2018 09:22

Ik vrees dat u de teneur van de antwoorden verkeerd interpreteert. Iedereen hier heeft ernstige vragen bij uw rijgeschiktheid.

Onderga gewoon die onderzoeken bij CARA en respecteer de uitkomst; dat is het veiligst voor iedereen, inclusief uzelf.

Mijn broer is twee weken geleden op zijn moto van de weg gereden door een tachtiger die zichzelf nog zo rijgeschikt vond dat-ie rond het middaguur al twee bieren op had. Gelukkig zonder al te veel erg, maar toch. In België kan je op het vlak van rijgeschiktheid met veel wegkomen, maar uw vermeend recht op mobiliteit staat niet boven de rechten van andere weggebruikers die dergelijke risico's niet nemen.
"sowieso" schrijf je zo.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
monsuzy
Topic Starter
Berichten: 23

#17 , 29 jun 2018 14:33

Hoi, ik vrees dat u de teneur van mn berichten niet begrepen heeft : lees nog ns even de laatste zin van mn eerste berichtje, waarin ik vraag of niemand me kan helpen met een alternatieve manier om me te verplaatsen. Tuurlijk luister k naar Cara .! Maar ik heb slechts 1 oplossing gehoord, nl driewieler, die ik niet kan gebruiken . De rest van jullie doet alsof ik een wegpiraat ben die constant wetten overtreedt, alleen al voor het plezier om ze te overtreden.
Dat is dus niet zo. K zal nooit de weg opgaan zonder rijbewijs.
En laat de antwoorden met beschuldigende vingers maar zitten.
Bij deze is dit voor mij gesloten.

Franciscus
Berichten: 38583

#18 , 29 jun 2018 14:58

Als u ergens tegen rijdt is het een aanrijding.
Dus inderdaad een misdrijf als het op de openbare weg of plaats is gebeurd.
En de openbare weg gaat van privaat domein tot privaat domein.
Ik versta niet goed langs de openbare weg... dus was u op privaat terrein?

Reclame

monsuzy
Topic Starter
Berichten: 23

#19 , 05 jul 2018 08:22

Aan allen die me gesteund hebben - niemand dus, naja, een halfje : het is achter de rug, geen enkel probleem qua autorijden. Heb gezegd dat ik haar zou volgen, als ik n gevaar op de weg zou zijn, dat k niet verantwoordelijk wil zijn voor kwetsuren aan anderen.
Antwoord : dat wil ik ook niet, dat wil niemand, maaar het kan iedereen overkomen. Wat mij betreft ben je zo goed als anderen.
Jippie ! Gek, zit k hier tegen een halfje te praten.
Zaak gesloten. Of gelieve te sluiten.
Ps : qua evenwichtsstoornissen : k moest enkele lichamelijke oefeningen uitvoeren, en ze zei : ge valt niet, ik hou u vast.
Lalalala

monsuzy
Topic Starter
Berichten: 23

#20 , 05 jul 2018 16:40

Voor degenen die weer in n kramp schieten, of dingen vertelt die iedereen weet - of zou moeten weten :
Ik heb geen geld voor n andere auto. Daarom vroeg ik ook hulp in de vorm van alternatief vervoer.
Wie graag wil doneren is welkom, haha ! En de rest hoeft geen nachtmerries meer te krijgen dat ze mij tegenkomen op de openbare weg. Slaap maar rustig, want als u te vermoeid bent bent u in overtreding !!! Haha.
Sowieso, hoop maar dat er u niks overkomt.
Rij voorzichtig, allemaal, aub.
Daaaaag !

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”