Minnelijke schikking 18 maanden na datum — Verjaring??

BDRKS
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Minnelijke schikking 18 maanden na datum — Verjaring??

#1 , 28 mei 2018 11:15

Vorige week kreeg ik een minnelijke schikking binnen voor een parkeerovertreding, gedateerd 8 november 2016. Daarnaast was de nummerplaat mij onbekend.

Heb gebeld met parket en daar zeiden ze me dat dit een huurwagen is geweest & dat de reden van late versturing was omdat eerst leasing maatschappij de boete had ontvangen, deze hadden doorverwezen naar BMW Belgium. Deze hebben blijkbaar niet gereageerd, waarop er enige tijd later politie naar daar is gegaan om de identiteit van de chauffeur te krijgen. Dit was dus blijkbaar ik, met een huurwagen.

Wat ik echter wil weten, is er een kans dat deze overtreding verjaard is? Plots krijg ik een melding, 18 maanden na datum.

Het betreft boete van 120€, dus des te beter als ik er vanaf geraak.

Thanks!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#2 , 28 mei 2018 17:29

Een verkeersovertreding verjaart tegenwoordig pas na 2 jaar. Ten tijde van de overtreding gold er weliswaar maar een termijn van 1 jaar, maar als de verjaring dus nog liep toen de verjaring werd verlengd is deze waarschijnlijk meteen van toepassing.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 28 mei 2018 21:14

Ten tijde van de overtreding gold er weliswaar maar een termijn van 1 jaar, maar als de verjaring dus nog liep toen de verjaring werd verlengd is deze waarschijnlijk meteen van toepassing.
Kan dat zomaar voor inbreuken die voordien begaan zijn ?


Inzake seksuele delicten is de verjaring ook verlengd, maar werd toen niet specifiek in de wetgeving ingeschreven dat de verlenging ook van toepassing was op eerdere misdrijven ?

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”