Parkeer boete

Tsjeede
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Parkeer boete

#1 , 14 mei 2018 18:19

Beste ,

Vorige maand ben ik opgeschreven in Gent voor verkeerd te parkeren.
Ik stond met mij voertuig in de groene zone terwijl ik geld had ingestoken in de oranje zone
Er stond een parkeerautomaat net om de hoek en had hier niet opgelet
Volgens het geld dat ik ingestoken heb niet voldoende in de oranje zone maar het moment van opschrijven had ik wel nog voldoende in de groene zone als ik het even uitreken
Volgende info lees ik op de website van de stad Gent: een parkeerrecht aangekocht in de oranje zone is ook nog geldig in de groene zone .Mijn ticket was nog 15 min geldig op het moment dat ze mij hebben opgeschreven.
Ik stond in de groene zone = 0,80 €/cent per uur .
Ik heb om 14.46 uur  1.10 €betaald met mijn bankkaart Als ik dit uitreken tot 17.08 uur in de groen zone
Dit is het antwoord van de stad Gent dat ik Krijg Bij nazicht blijkt dat uw parkeerticket verstreken was op het moment van de vaststelling.

Uw parkeerticket was geldig tot 15:30 uur. De vaststelling gebeurde om 15:57

De parkeerwachter vond geen ander parkeerrecht voor uw wagen met nummerplaat 1LNS879 dat geldig was op het moment van de vaststelling. 


Kan ik dit aanvechten of Betalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 14 mei 2018 23:12

Betalen. Je oranje ticket theoretisch omzetten naar een groen gaat niet pakken. Je had op dat moment geen ticket dat nog geldig was. Je oranje ticket was vervallen

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”