Uitnodiging tot verhoor - snelheidsovertreding - datum verkeerd bij feiten

Benny303
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Uitnodiging tot verhoor - snelheidsovertreding - datum verkeerd bij feiten

#1 , 14 mei 2018 09:37

Dag iedereen,

Vorig jaar op 14/11/2017 werd ik geflitst aan 81km/h (gecorrigeerd) in de bebouwde kom in Anderlecht.

Het document dat volgde, heb ik teruggestuurd met de melding dat ik de overtreding niet betwist, echter dat ik me niet bewust was van de snelheid dat ik reed, daar ik naar een doktersafspraak op weg was en mijn gedachten reeds daarmee bezig waren. (waarheid)

Nu kreeg ik vorige week een uitnodiging van de politie voor verhoor, voor de volgende feiten die ik gepleegd zou hebben: snelheidsovertreding in Anderlecht op 14/01/2017

Op deze datum ben ik echter niet geflitst geweest en ik vermoed een type fout van de agent die de uitnodiging tot verhoor heeft opgemaakt.

2 vragen:
1) raadpleeg ik best een advocaat voor dit verhoor?
2) deze verkeerde datum waarvan sprake in de uitnodiging : meld ik dit aan de agent? Kan ik hier iets mee doen?

Alvast bedankt voor enig inzicht en medewerking

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 14 mei 2018 10:21

Een uitnodiging is geen PV.
Als het een Salduz bis 3 verhoor is dan staat op de uitnodiging dat u idd voorafgaandelijk een advocaat kan raadplegen en of zelfs meebrengen naar het verhoor.
U hebt trouwens het recht op te zwijgen.
Volgende stap zal dan zijn een dagvaarding voor de politierechtbank

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 15 mei 2018 20:10

Materiële vergissing, is niets mee te doen

Dagvaarding is gezien de overtreding te verwachten ...

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”