Ik ben getakeld geweest in november maar ik heb nog steeds geen takelboete gekregen.

Armestudent
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ik ben getakeld geweest in november maar ik heb nog steeds geen takelboete gekregen.

#1 , 30 apr 2018 12:58

Dag iedereen.

In november is mijn wagen weggesleept geweest, ik had de parkeerverbod borden niet gezien dus volledig mijn eigen fout. Diezelfde dag ben ik mijn auto gaan halen.

In januari heb ik hiervan een PV gekregen en heb ik ook direct de administratie boete betaald. Op die PV staat dat mijn wagen nog niet is opgehaald, maar ik weet niet of dit komt omdat de takelfirma dit vergeten aangeven is, of omdat die PV opgesteld was in november toen mijn wagen getakeld werd en dus nog niet kon opgehaald zijn.

Mijn vraag luidt als volgt: hoelang duurt het normaal gezien voordat de takelboete in de boot valt, en kan dit verjaren? Kan men dit vergeten zijn?

Het is inmiddels bijna een half jaar geleden en ik heb hier nog steeds niets van gehoord sinds de pv 4 maand terug.

Bedankt om te lezen en hopelijk te antwoorden,

T.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 04 mei 2018 19:06

Mijn vraag luidt als volgt: hoelang duurt het normaal gezien voordat de takelboete in de boot valt, en kan dit verjaren? Kan men dit vergeten zijn?
u kan natuurlijk een mailtje sturen aan de takelfirma, en vragen om u per kerende een factuur te sturen ? :roll:

Franciscus
Berichten: 38587

#3 , 04 mei 2018 19:12

Administratieve boete wat is dat?
Ofwel stond u er voor de borden werden geplaatst en zijn de kosten voor de overheid.
Ofwel mocht u er niet staan want geparkeerd na de plaatsing.
Dan is er een takeling en een boete. Normaal krijgt u dan een PV en een document om wagen te gaan ophalen. Indien u niet betaald bij takelbedrijf krijgt u geen schikking maar wordt u voor de politierechtbank gedagvaard.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 07 mei 2018 22:38

Administratieve boete wat is dat?
Steeds meer gemeenten / steden handelen parkeerinbreuken af met GAS
Normaal krijgt u dan een PV en een document om wagen te gaan ophalen.
Hangt af van de gemeente
PV wel
Wagen wordt vaak op openbare parking gezet waar je 'm gewoon kan ophalen

Takelkosten worden geïnd via gemeentelijke retributie

die kan bij PV zitten

In Lier is het een flinke enveloppe als je getakeld werd
(onterecht ervaringsdeskundige intussen - lokale politie Lier zit wat mij betreft aan 100% onterechte PVs)
Indien u niet betaald bij takelbedrijf krijgt u geen schikking maar wordt u voor de politierechtbank gedagvaard.
Procedure volgt GAS wetgeving waar van toepassing

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”