Betwisting verkeersboete

waterboy
Topic Starter
Berichten: 56

Betwisting verkeersboete

#1 , 28 apr 2018 08:51

In december 2017 heb ik een verkeersboete begaan in de zone Brussel. ( zie viewtopic.php?f=35&t=85168)Deze heb ik betwist.
Heb daarna nog een herinnering gekregen om de verkeersboete te betalen maar daarna niets meer.
Zou het parket deze boete geseponeerd hebben ,of duurt het verschillende maanden voor men iets hoort hiervan.
Krijg je bericht als een boete geseponeerd is?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 28 apr 2018 11:46

U bent pas safe 2 jaar na datum. Zeker in het arondissement Brussel lijkt het me nog veel te vroeg om uit de stilte van het parket conclusies te trekken.

Geen slapende honden wakker maken en gewoon afwachten.
"sowieso" schrijf je zo.

lohabra
Berichten: 1015

#3 , 28 apr 2018 22:00

In december 2017 heb ik een verkeersboete begaan in de zone Brussel. ( zie viewtopic.php?f=35&t=85168)Deze heb ik betwist.
Heb daarna nog een herinnering gekregen om de verkeersboete te betalen maar daarna niets meer.
Zou het parket deze boete geseponeerd hebben ,of duurt het verschillende maanden voor men iets hoort hiervan.
Krijg je bericht als een boete geseponeerd is?
U heeft de boete betwist, en kennelijk daarna nog een herinnering gekregen ?

Dat lijkt er mij eerder op te wijzen, dat het parket de zaak niet geseponeerd heeft. Mocht het parket de zaak toch seponeren, dan verneemt u niets van deze beslissing.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 07 mei 2018 23:22

U heeft de boete betwist, en kennelijk daarna nog een herinnering gekregen ?

Dat lijkt er mij eerder op te wijzen, dat het parket de zaak niet geseponeerd heeft. Mocht het parket de zaak toch seponeren, dan verneemt u niets van deze beslissing.
Dat is standaard

PV
OI
Herinnering OI
MS
Herinnering MS

daarna pas merk je wat er mee gebeurt

Je hoort niks meer : seponering

Je ontvangt een dagvaarding ...

De omgekeerde Lotto ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”