Retributie parkeerovertreding

mava105
Topic Starter
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Retributie parkeerovertreding

#1 , 25 apr 2018 14:03

Vanmiddag ontving ik een brief met een retributie voor een parkeerovertreding die ik begaan zou hebben op de Boondaalsestgw in Elsene op 14.03.18 om 12.23 Hr
Ik was echter die dag en uur helemaal niet in die gemeente, maar 1 uur later wel in het ziekenhuis in Leuven voor een onderzoek. Tijdens dat uur kan in natuurlijk gemakblijk van Elsene naar Leuven zijn gereden, zodat dan niet echte een goed alibi is.

Ook staat er op de brief van de concessiehouder STREETEO NV dat dit al een eerste herinnering is, terwijl ik nooit iets van hen voordien heb ontvangen. Nummerplaat klopt, maar er is geen merk noch kleur van de wagen vermeld.

Welke zijn de wettelijk verplichte zaken die de concessiehouder moet opnemen en noteren op de plaats van de overtreding, zoals één of meer foto's nemen. Moeten ze ook merk van de wagen opnemen?

Ben van plan hem een kopie van de foto te vragen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 25 apr 2018 15:12

Ik denk dat het courant is dat het eerste "afschrift" het smalle strookje is dat ze onder je ruitenwisser steken. Dat kan er perfect uitwaaien of regenen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 apr 2018 16:14

Ben van plan hem een kopie van de foto te vragen.
Ik denk dat je dat zeker moet doen. Volgens mij hebben ze zonder zo'n foto zelfs geen been om op te staan. Laat ons weten wat ze antwoorden!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 apr 2018 16:50

Er rijden meerdere auto's met nummer platen van een andere.
Persoonlijk ken ik er twee gevallen !

Zeker de foto opvragen, in Knokke zie ik altijd de parkeerwachter en die neem zeker twee foto's van de wagen, dus als het u wagen is zal je het best betalen is het u wagen niet, ga dan onmiddelijk aangifte doen bij de politie !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 08 mei 2018 00:08

Ik denk dat het courant is dat het eerste "afschrift" het smalle strookje is dat ze onder je ruitenwisser steken. Dat kan er perfect uitwaaien of regenen.
Of wordt gewoon nooit geplaatst
Kassa !
Betrokkene moet dan de nog wat hogere kosten betalen ...

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 08 mei 2018 00:21

Vanmiddag ontving ik een brief met een retributie voor een parkeerovertreding die ik begaan zou hebben op de Boondaalsestgw in Elsene op 14.03.18 om 12.23 Hr
Ik was echter die dag en uur helemaal niet in die gemeente, maar 1 uur later wel in het ziekenhuis in Leuven voor een onderzoek. Tijdens dat uur kan in natuurlijk gemakblijk van Elsene naar Leuven zijn gereden, zodat dan niet echte een goed alibi is.
Je hebt geen alibi nodig

Parkeerbedrijf moet bewijzen dat JIJ / JOUW voertuig het was
Nummerplaat klopt, maar er is geen merk noch kleur van de wagen vermeld
Dan nog betekent dat niets

Net als politie, haalt men die gegeven vaak gewoon op uit de DIV database
Zelfs foutief als de info daarin foutief staat
(mijn vorig voertuig was volgens DIV foutief grijs, maar in realiteit onmiskenbaar blauw of groen voor wie niet compleet kleurenblind is . Werd in alle PVs als "grijs" omschreven.)

De "vaststellingen" volgen dus uit louter de nr plaat
De rest heeft men gewoon van DIV ...
Nummerplaat fout ? Alles fout !
Maar je krijgt wél de retributie of PV ...

Pluspunt: parkeerbedrijven nemen foto's ;-)
Welke zijn de wettelijk verplichte zaken die de concessiehouder moet opnemen en noteren op de plaats van de overtreding, zoals één of meer foto's nemen. Moeten ze ook merk van de wagen opnemen?
Wettelijk volstaat de nummerplaat.
Ben van plan hem een kopie van de foto te vragen.
Zeker doen

In het brusselse zijn de gevallen van nummerplaatfraude niet uit de lucht
Sjoemelaars hangen valse nr platen aan gelijkaardige , soms identieke voertuigen

Kijk zeker ook uw eigen plaat achteraan na !
Is het nog de originele ? Stempel CV ?
De wat meer gesofisticeerde versie is nl. uw originele plaat vervangen door een kopie, waarna de crimineel met het origineel rondrijdt, op nagenoeg identiek voertuig ...

Vergezocht ?
Het overkwam één van mijn buren ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”