Overtreding of toch niet?

SiebeVanderhaeghen
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Overtreding of toch niet?

#1 , 19 apr 2018 17:20

Toen ik vandaag van school naar huis fietste, was er een file en ik reed op het fietspad naast de file. Een witte auto die in de file stond, stond ongeveer 7-8m van de afslag en vond het zo nodig om net toen ik voorbij reed rechts vanuit de file langs het fietspad richting de afslag te gaan ik weet niet of dit mag en ik kon ook niet uitwijken want naast me stonden andere auto's geparkeerd ik heb de nummerplaat van deze auto opgeschreven en nu vraag ik me af of ik dit moet melden. Ik weet dat dit misschien geen zware fout is maar zo kunnen er wel gevaarlijke situaties ontstaan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 19 apr 2018 17:59

Als de wagen u niet heeft geraakt, dan heeft het weinig zin dat u dat gaat melden.
"sowieso" schrijf je zo.

Franciscus
Berichten: 38602

#3 , 19 apr 2018 19:23

Asociaal gedrag mag u altijd melden kan mogelijk een veelpleger zijn.
Maar gezien geen vaststellingen is de kans op vervolging héél klein.

Reclame

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#4 , 19 apr 2018 19:24

het is een overtreding ja

maar ze is niet vastgesteld door een agent, dus er is geen enkele bewijswaarde

moest u nu toevallig een dashcam hebben, dan kan u de beelden door spelen aan de politie, maar of ze er dan iet met gaan doen is iets anders . . .

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”