verkeersbord uitgezonderd plaatselijk verkeer

marcvb
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verkeersbord uitgezonderd plaatselijk verkeer

#1 , 02 apr 2018 08:07

Beste,

Wij gaan met een fietsclub een toertocht doen en worden gevolgd door een volgwagen waar ons materiaal in ligt .
Op de toer komen we enkele straten tegen waar een verkeersbord staat uitgezonderd plaatselijk verkeer mag onze volgwagen ons hier in volgen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 02 apr 2018 08:25

De volgwagen mag je door die straten niet volgen.

Milo72
Berichten: 1016

#3 , 03 apr 2018 09:51

mag je met de fiets(club) WEL door een straat met "uitgezonderd plaatselijk verkeer" rijden ? ...

Edit:
ik neem mijn woorden terug: je mag met de fiets wel degelijk door:
2.47. “Plaatselijk verkeer” of “plaatselijke bediening”: de voertuigen van de bewoners en hun bezoekers, de voertuigen voor levering inbegrepen, de voertuigen van geregelde diensten voor gemeenschappelijk vervoer, de voertuigen voor onderhoud en toezicht, wanneer de aard van hun opdracht dit rechtvaardigt, de prioritaire voertuigen bedoeld in artikel 37 en fietsers en ruiters.
De volgwagen uiteraard niet.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”