Gehandicaptenparkeerplaatsen in een parkeervrije zone, mag dat?

rollingstone321
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Gehandicaptenparkeerplaatsen in een parkeervrije zone, mag dat?

#1 , 15 mar 2018 00:25

Een week geleden kreeg ik een GAS boete van de stad Leuven omdat ik mij in een parkeervrije zone had geparkeerd. Echter in die zone (het Hogeschoolplein) zijn er wel 3 parkeerplaatsen voor gehandicapten, wat bij mij voor verwarring zorgde. Andere auto's hadden zich ook langs de gehandicaptenparkeerplaatsen gezet zonder het verkeer te hinderen. Iedereen had een boete, buiten de gehandicaptenplaatsen natuurlijk.

Mijn vraag nu: kan en mag dat, gehandicaptenparkeerplaatsen in een parkeervrije zone :?:
Het lijkt me tegenstrijdig en zorgt voor veel verwarring.

Dank

Michiel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
katwezel
Berichten: 375

#2 , 15 mar 2018 08:01

Waarom zou het niet kunnen ?

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 15 mar 2018 15:36

Mijn vraag nu: kan en mag dat, gehandicaptenparkeerplaatsen in een parkeervrije zone :?:
Tuurlijk mag dat.

https://www.wegcode.be/wetteksten/secti ... /248-art65

Art 65.5.6. De reglementering geldt in gans de aldus afgebakende zone, behoudens, voor wat het parkeren betreft, op plaatsen waar door middel van verkeerstekens een andere parkeerregeling is voorzien.


Misschien uw kennis van de wegcode eens opfrissen ?


De plaatselijke parkeerborden zijn een afwijking op de zonale parkeerreglementering.

Parkeerzones staan trouwens vol van dergelijke afwijkingen: parkeerverbod, andere parkeertoelating dan de zonale regeling, ...

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”