Verkeersovertreding zonder pv

keedleee
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Verkeersovertreding zonder pv

#1 , 13 mar 2018 13:13

Hey,

Mijn situatie schetst zich als volgt:

op 15/10 werd ik aan de kant gezet door de politie, hierbij maanden ze mij aan dat ik agressief rijgedrag had.
Hiervoor kreeg ik een paar weken erna een brief waarop stond dat ik voor 1e, 2e en 4e graad een boete zou krijgen.
Alsook mijn alcohol intoxicatie stond vermeld.
Hierbij meldden de agenten me dat me dit ongeveer 2.000 EUR zou kosten.
Klopt dit? Ik weet dat de boete van alcohol al zeker 800-1000 EUR is, dit zit momenteel ook bij de advocaat en ik veronderstel dat hij de 4e graad overtreding er wel zal uitkrijgen.
Want ik geef toe ik reed iets te snel, maar dit was het dan ook.

Bijkomende vraag:
De politie belde mij vandaag op om een verklaring te leggen omdat ze mij nog niet verhoord hebben en dus geen PV hebben,
wat is het beste dat ik doe?
Want ik weet niet als een boete rechtsgeldig is zonder een verhoor/pv?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 13 mar 2018 13:17

hoeveel heeft u geblazen? hebt u uw rijbewijs moeten inleveren?

keedleee
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 mar 2018 13:19

hoeveel heeft u geblazen? hebt u uw rijbewijs moeten inleveren?
Was 1,1 promile en ik was 6u mijn rijbewijs kwijt.
0,48 uitgeademde lucht

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 mar 2018 13:39

wat is het beste dat ik doe?
Ingaan op hun uitnodiging zodat je uw kant van het verhaal kan doen (in zoverre er een "kant" is in dit verhaal).
Want ik weet niet als een boete rechtsgeldig is zonder een verhoor/pv?
Politie kan perfect een PV opstellen zonder verhoor. Ik denk dat zelfs de meeste PV's opgesteld worden zonder een verhoor. Zie het dus als een eerste kans om je te verdedigen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Meeboo
Berichten: 1488

#5 , 13 mar 2018 13:46

gezien u blaasresultaat zal u mogelijks een minnelijke schikking krijgen van 600€. betaalt u die niet zal u voor de rechtbank moeten verschijnen.

indien u rijgedrag echt onaanvaardbaar was had de politie u rijbewijs onmiddellijk voor 15 dagen kunnen intrekken.

ik zou dus zeker ingaan op het verhoor en uw (hopelijk) minnelijke schikking afwachten.

wat bedoelt u trouwens met het feit dat de alcoholboete reeds bij een advocaat zit?

keedleee
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 13 mar 2018 13:55

gezien u blaasresultaat zal u mogelijks een minnelijke schikking krijgen van 600€. betaalt u die niet zal u voor de rechtbank moeten verschijnen.

indien u rijgedrag echt onaanvaardbaar was had de politie u rijbewijs onmiddellijk voor 15 dagen kunnen intrekken.

ik zou dus zeker ingaan op het verhoor en uw (hopelijk) minnelijke schikking afwachten.

wat bedoelt u trouwens met het feit dat de alcoholboete reeds bij een advocaat zit?
Dus er bestaat nog steeds een kans dat ik niet zal moeten voorkomen?
Want de politieagenten toen wilden dat maar al te graag.
Het gehele document zit al bij de advocaat voor moest er iets voortkomen van dagvaardiging.
Maar perfect ik zal zeker langsgaan bij de politie en hopende dat ze meen minnelijke schikking voorstellen zodat dit niet moet voorkomen.

Didymus
Berichten: 2061

#7 , 13 mar 2018 14:14

Als u inderdaad voor een overtreding van de vierde graad werd geverbaliseerd, dan vrees ik toch dat u sowieso voor alle overtredingen samen zal worden gedagvaard.
"sowieso" schrijf je zo.

Franciscus
Berichten: 38599

#8 , 13 mar 2018 15:05

U hebt een afschrift van het aanvankelijk PV ontvangen? Zeker inzake de intoxicatie.
Zoals geschreven u bent niet verhoord en vermoedelijk gelet op feit omschrijvingen wordt u nu verhoord.
Dit zal wel volgens de richtlijnen van Salduz bis gebeuren - Orde advocaten heeft daarvoor een concordantietabel.
Het is nog altijd een rechter die beslist.
Wat bedoeld u met 4de graad overtreding?

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 13 mar 2018 18:21

op 15/10 werd ik aan de kant gezet door de politie, hierbij maanden ze mij aan dat ik agressief rijgedrag had.
Hiervoor kreeg ik een paar weken erna een brief waarop stond dat ik voor 1e, 2e en 4e graad een boete zou krijgen.
Alsook mijn alcohol intoxicatie stond vermeld.
Dat lijkt mij sterk op het PV van de vaststelling van die feiten ...

Hierbij meldden de agenten me dat me dit ongeveer 2.000 EUR zou kosten.
Klopt dit? Ik weet dat de boete van alcohol al zeker 800-1000 EUR is, dit zit momenteel ook bij de advocaat en ik veronderstel dat hij de 4e graad overtreding er wel zal uitkrijgen.
Als u dat "veronderstelt" zal u er stevige argumenten voor moeten hebben.

De politie belde mij vandaag op om een verklaring te leggen omdat ze mij nog niet verhoord hebben en dus geen PV hebben,
wat is het beste dat ik doe?
Ze hebben ongetwijfeld wél een PV met hun vaststellingen, maar geen verklaring van u.

Heeft men u gezegd een advocaat mee te brengen ?
Iets zegt me dat u verhoord gaat worden over verkeersagressie ...



Voor loutere verkeersfeiten hebben ze uw verklaring in principe niet nodig
U bent geïdentificeerd ter plaatse, dus dat is ook klaar.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 13 mar 2018 18:24

Dus er bestaat nog steeds een kans dat ik niet zal moeten voorkomen?
Met intoxicatie, en 3 overtredingen er bovenop waarvan eentje van 4de graad lijkt me dat zéér, zéér onwaarschijnlijk.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”