Verkeersboete

Lieke1
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verkeersboete

#1 , 08 mar 2018 12:05

Hallo, op 9/2 reed ik verl te snel op een weg aan de school in Gent. Je mag er 50 rijden maar ik was in paniek en ik reed zeker 90km/per uur. Was handtas vergeten met alles erin, (I.K., bankkaarten, rijbewijs, ... ) dus effe in paniek snachts om 1:30 rechtsomkeer gemaakt om snel alles op te halen, ik had amper 10 minuten tijd vooraleer men weg zou zijn... ik,heb duidelijk,het flitslicht gezien van de onbemande camera. Morgen is het 4 weken en ik ontvind nog steeds geen formulier voor,minnelijke schikking of om aan te dudien wie er reed en wie aansprakelijk is voor de overtreding. Gezien ik volgende week woensdag vertrek op reis naar het buitenland voor 26 dagen heb ik schrik dat ondertussen de pv toekolt en ik deze niet zal kunnen beantwoorden ( ik las dat men maar 14 dagen de tijd heeft) ...wat kan ik doen om mij te beschermen of is het normaal dat ik nog geen PV ontving?
Vriendelije groet
Lieke

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Skoldt
Berichten: 159

#2 , 08 mar 2018 12:13

Als de vermelde snelheden correct zijn is er naar mijn mening geen minnelijke schikking van toepassing en wordt het onmiddellijk politierechtbank.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#3 , 08 mar 2018 12:16

normaal moet een PV binnen de 14 dagen verzonden worden om zijn bijzondere bewijswaarde te behouden, nadien word het een PV ter info

als ge na 4 weken nog niks hebt gekregen bestaat de kans dat er niks van komt omdat het film rolletje opwas ( bijvoorbeeld ) of dat men u rechtstreeks gaat dagvaarden voor de politierechtbank wegens de overdreven snelheid.

als u toch nog een PV krijgt met een minnelijke schikking zou u die best maar betalen, zelfs na 4 weken telt de foto nog als bewijs voor de politierechtbank en rechters daar lachen er niet mee met overdreven snelheid in de (ik vermoed) bebouwde kom

Reclame

LeenW
Berichten: 12825

#4 , 08 mar 2018 12:34

Als het over de 90 was, wordt het sowieso rechtbank en kunt u dus "gerust" op vakantie vertrekken.

Lieke1
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 mar 2018 13:22

Hm men weet toch niet of ik zelf wel achter het stuur zat? Moet men geen PV ter info eerst opsturen om na te gaan wie de overtreding deed? Ik ben bereid om mijnverbatwoordelijkheid hieromtrent te nemen ...ik was in fout maar er kunne toch verzachtende omstandigdheden ingeriepen worden? Snachts om 1:30.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#6 , 08 mar 2018 23:46

als u ter plaatse niet word staande gehouden dan word verondersteld dat de titularis van de nummerplaat met de wagen reed of hij word hiervoor verantwoordelijk gesteld als hij niet wilt zeggen wie met de wagen reed.


het feit dat het 1.30u 's nachts is doet niks af van de overtreding en word niet aanzien als verzachtende omstandigheid, het is juist gevaarlijker omdat mensen minder oplettend zijn op het verkeer, al dan niet omdat ze een pintje op hebben.

momenteel is het enige dat u kan afwachten en eens bij u verzekering horen of u recht hebt op rechtsbijstand voor de politierechtbank

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 11 mar 2018 19:26

normaal moet een PV binnen de 14 dagen verzonden worden om zijn bijzondere bewijswaarde te behouden, nadien word het een PV ter info
Maakt niet uit bij flitspaal
Die levert zelf het materiele bewijs, en de bijzondere bewijswaarde is onnodig

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 11 mar 2018 19:35

Hallo, op 9/2 reed ik verl te snel op een weg aan de school in Gent. Je mag er 50 rijden maar ik was in paniek en ik reed zeker 90km/per uur.
Vanaf 31 te snel in de bebouwde kom, volgt er geen onmiddellijke inning of minnelijke schikking meer.
U wordt dan gedagvaard voor de politierechtbank.

Het is niet ongebruikelijk dat PVs van flitspalen iets langer onderweg zijn

Die 14 dagen zijn hier onbelangrijk.
Was handtas vergetenmet alles erin, (I.K., bankkaarten, rijbewijs, ... ) dus effe in paniek snachts om 1:30 rechtsomkeer gemaakt om snel alles op te halen,
Mocht ik politierechter zijn, ik vroeg me openlijk af of u psychisch rijgeschikt bent als u dermate snel panikeert, en in die onnodig panische toestand, ook nog eens tegen 90 door de bebouwde kom gaat scheuren ....

Kijk uit wat je als excuus aanhaalt ...
Gezien ik volgende week woensdag vertrek op reis naar het buitenland voor 26 dagen heb ik schrik dat ondertussen de pv toekolt en ik deze niet zal kunnen beantwoorden
Het preseert niet hoor

U zal het PV niet moeten beantwoorden, of iets betalen in die periode.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”