verkeersboete

wakkereburgers
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

verkeersboete

#1 , 06 mar 2018 12:10

De verkeersboete snelheidsovertreding is binnen de termijn verzonden door de politie,
DOCH NAAR OUD ADRES, ondanks verandering autodocumenten op het Gemeentehuis nieuwe woonplaats ( want verkeersbelasting is op nieuw adres toegekomen). Wat nu ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 06 mar 2018 12:26

En wat is het probleem juist? Is de termijn voor schikking reeds verstreken?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 mar 2018 15:05

De verkeersboete snelheidsovertreding is binnen de termijn verzonden door de politie,
DOCH NAAR OUD ADRES, ondanks verandering autodocumenten op het Gemeentehuis nieuwe woonplaats ( want verkeersbelasting is op nieuw adres toegekomen). Wat nu ?
Kan je even wat chronologie geven? Bijvoorbeeld:

1. Overtreding begaan op 1/2/2018
2. Adresverandering op autodocumenten op 14/2/2018
3. Boete verstuurd naar oud adres op 15/2/2018
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

P-Stone
Berichten: 280

#4 , 06 mar 2018 19:07

Heb je de overtreding begaan ?
Wees dan een eerlijk mens en betaal gewoon de boete.

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 07 mar 2018 11:08

De brief werd de dag na de adreswijziging verzonden. Databank zal nog niet aangepast geweest zijn. Voorts moet je bij verhuis schikkingen treffen om je post nog te krijgen (bv laten nasturen). Betaal dus maar.

Milo72
Berichten: 1016

#6 , 07 mar 2018 11:58

Sirkii, de data uit Gebruiker21 's bericht waren een voorbeeld, we wachten op antwoord van TS om de juiste data te weten :-)
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 07 mar 2018 12:54

Sirkii, de data uit Gebruiker21 's bericht waren een voorbeeld, we wachten op antwoord van TS om de juiste data te weten :-)
Was inderdaad maar bij wijze van voorbeeld. Maar zoals eerder gezegd: als de overtreding effectief begaan is: gewoon betalen. Zelfs al is de adreswijziging al twee jaar geleden doorgegeven, dan nog is de kans klein dat je onder de boete uit zal komen, enkel op basis daarvan...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

wakkereburgers
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 07 mar 2018 16:41

Adresverandering op Gemeente: vorig jaar september.
Overtreding vermoedelijk 26 januari dit jaar.
Verkeersreglement stipuleert wel ( art 62 Verkeerswet): overtreder moet binnen 14 dagen na overtreding, boete ontvangen hebben.
Groet

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 07 mar 2018 16:51

Verkeersreglement stipuleert ook dat u zich aan de snelheidsbeperkingen moet houden ;-).

Ik zou gewoon betalen, moest ik van u zijn. Politierechters zijn extreem gevoelig (in negatieve zin dan) voor overtreders die de "procedurefout"-kaart proberen te trekken.

Maar bon, da's enkel mijn advies, natuurlijk. Als u meent dat de boete ongeldig is omdat ze naar het verkeerde adres gestuurd is, of u wenst deze gewoon te negeren, mag u dat uiteraard altijd doen. Het is uiteindelijk uw keuze...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 08 mar 2018 23:49

Verkeersreglement stipuleert wel ( art 62 Verkeerswet): overtreder moet binnen 14 dagen na overtreding, boete ontvangen hebben.
Niet echt

Het PV heeft dan bijzondere bewijswaarde
Maar het wordt niet waardeloos omdat het die bewijswaarde niet heeft
En die bijzondere bewijswaarde is niet nodig: de foto telt ook ...

PJ wordt gewoon verstuurd
Er hangt dus weinig van af, of aan vast

Als het papierwerk om de knikkers gaat, brengt de deurwaarder het wel ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”