Herhalingsbord blauwe zone 11 uur

peterie
Topic Starter
Berichten: 6

Herhalingsbord blauwe zone 11 uur

#1 , 28 feb 2018 14:51

Beste lezers,

Ik heb mijn auto enkele meters geparkeerd voor het verkeersbord E9a (blauwe zone) met onderbord HERHALING 11 uur. Een aantal uur later heb ik een parkeerbon aangetroffen onder de ruitenwisser met vermelding dat mijn parkeerschijftijd verlopen was in de zone maximaal 2 uur.

Volgens de dienst betwistingen was 11uur zone geldig als mijn auto na de herhalingsbord geparkeerd stond. Maar wat ik niet begrijp is de vermelding “herhaling”, als men spreek over wijziging van de parkeer regels of zone. Er is ook geen vermelding aanwezig einde zone 2 uur. De vermelding herhaling stond samen met 11 uur op hetzelfde onderbord.

Het relevante wetsartikel;
Art. 6.7.7. De in een zone van kracht zijnde reglementering mag door een gelijkaardig verkeersbord herhaald worden; het draagt de vermelding " Herhaling ", overeenkomstig artikel 65.5.8 van het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer.

Mag de vermelding “herhaling” gebruikt worden samen met wijziging van de situatie binnen parkeerzone?

Afbeelding

Alvast bedankt voor jullie advies.
Gr, Peter

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 28 feb 2018 20:27

Dit is een plaatselijk bord ipv een zonaal bord
En het mist de witte borden met zwarte pijl om het begin, dan wel het einde, dan wel het verlengen (indien meer dan 300m lang) van de parkeerreglementering aan te geven, terwijl jet zo te zien niet op een parking geplaatst staat maar langsheen een weg.

Dit bord kan ook geen zonale reglementering herhalen, want is geen zonaal bord ...

Het kan evenmin de "grens" aanduiden tussen een blauwe zone met (normaal) 2 uur parkeerduur en één met 11 uur - daarvoor is een ànder zonebord nodig én een einde-zonebord voor de regeling van 2 uur ...

Waar staat het ergens, want dit is regelrechte misleiding van weggebruikers

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”