Mindervalidenplaats verwijderen/wijzigen

XavierM
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Mindervalidenplaats verwijderen/wijzigen

#1 , 22 feb 2018 02:07

Mijn neef heeft een tijd geleden een huis gekocht waar vooraan twee mindervaliden parkeerplaatsen zijn, een voor zijn deur en een voor zijn buur. De foto op streetview is genomen voordat deze parkeerplaatsen werden geplaatst. Stel je gewoon twee witte parkeervakken voor op het voetpad met een verkeersbord aan de rechterkant van het rood-oranje huis.

https://www.google.be/maps/@50.8920723, ... 312!8i6656

Mijn neef woont in het linker huis en recent is er een nieuwe eigenaar in het rechter. De parkeerplaatsen waren geplaatst doordat de vorige eigenaars van beide huizen wel mindervalide waren. Maar aangezien mijn neef en zijn nieuwe buur beide dit niet zijn, hebben deze dus geen nut meer (de vorige eigenaars waren de enige mensen in de buurt die deze plaatsen nodig hadden). Nu vraag ik mij af, kunnen deze parkeerplaatsen verwijdert worden? Of veranderen in gewone parkeerplaatsen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 22 feb 2018 07:24

ja, je dient dat aan te vragen bij de gemeente.

Op zich als de parkeerplaatsen gewoon verwijdert worden mag je er niet parkeren want dan wordt het voetpad. Ik zou aan de gemeente vragen om er normale parkeervakken van de maken. Hou er wel rekening mee dat de gemeente kan beslissen de vakken te verwijderen zonder meer aangezien jullie beide over een garage beschikken.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”