verkeersbord e9b

bifi
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

verkeersbord e9b

#1 , 09 feb 2018 09:41

BIJ ons in de straat staat een verkeersbord e9b aan de parkeerstroken. Er mogen dus geen bestelwagens en vrachtwagens enz.. parkeren. Toch laat de politie deze parkeren en treden ze niet op. We hebben een smalle oprit van 280cm en als er bestelwagens tot tegen onze oprit staan is het voor ons moeilijk uit of in te rijden en belemmeren deze ons zicht. Ook kan ik dan niet voor mijn eigen opritje staan. In de tijd dat we daar komen wonen( 10 jaar geleden) had de toenmalige wijkagent gezegd dat wij op deze parkeerstroken met het bord e9b niet mogen parkeren met een bestelwagen dus hebben we voor de zaak een gewone auto peugeot bipper gekocht met zitplaatsen van voor en achter en ingeschreven als auto dubbel gebruik. Maar we stellen nu al 10 jaar vast dat de politie wel bestelwagens laat parkeren op deze strook en ze treden niet op. Wij hebben de politie hierover aangeschreven dat wij hierdoor veel last van hebben maar in praktijk wordt er niks gedaan en blijven deze bestelwagens en andere 24 u 00 staan! Ik vind ditdiscriminatie want ik betaal meer belastingen op mijn auto dubbel gebruik dan een bestelwagen gewoon omdat ik mij aan de verkeersregels hou! Als ik daar met een bestelwagen zou staan zou het niet lang duren dat ik een boete zou krijgen!! Ik ben enkele jaren invalide persoon geworden en het is soms voor mij niet gemakkelijk te parkeren en een bestelwagen kan juist op onze oprit maar ik kan niet uitstappen omdat de deuren niet volledig open kunnen, ik had dan ook iets meer begrip verwacht van de politie! maar omdat ik een klacht brief hierover gestuurd heb treden ze niet op. Mijn vraag is dan ook mag de politie dan ook dit bord e9b negeren alsof het er niet staat en deze bestelwagens enz.. laten parkeren? Wat met de wegcode?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 feb 2018 10:51

U kan toch niet weten of de politie optreedt of niet?

Men is niet verplicht een briefje achter te laten indien het voertuig beboet is, noch is men verplicht te takelen.
E9b. Parkeren uitsluitend voor motorfietsen, personenauto's, auto's voor dubbelgebruik en minibussen
Wat u een bestelwagen noemt kan ingeschreven zijn als gewone wagen en dus aldaar mogen parkeren

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 09 feb 2018 12:20

Vraag aan de politie de toestemming om 1 meter links en rechts van uw inrit de boordsteen geel te schilderen: probleem opgelost voor het inrijden. Voor het parkeren zal je uw nummerplaat ergens moeten ophangen

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 09 feb 2018 20:22

Lichte vrachten hebben een klein groen keuringsstickertje op hun voorruit. Personenwagens en campers niet. Dus simpel.om het onderscheid te maken niet in een parkeerzone e9b.

Als je echt invalide bent dan vraag je een blauwe parkeerplaats aan.

Als jij zou beboet worden omdat je je auto als LV inschrijft dan zouden alle LVs boetes krijgen ...

In steedse gebieden is t voor iedereen moeilijk parkeren en/of in de garage manouvreren.

Franciscus
Berichten: 38587

#5 , 09 feb 2018 20:52

Politie zal enkel advies geven - is een gemeente (raads)beslissing.
Maar inderdaad een aanvraag invalideplaats is ook perfect mogelijk.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”