Vaststelling van nummerplaat op bewaakte parking

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

Re: Vaststelling van nummerplaat op bewaakte parking

#16 , 25 feb 2018 18:39

De verkeersovertreding bestaat uit inhalen langs rechts (wagen stond in mijn ogen stil, in ogen van de inspecteur reed hij stapvoets dus is het wel inhalen niet voorbijrijden) in combinatie met overschrijden doorgetrokken streep (die er niet was, daar heb ik dashcam bewijs voor).
Dan is daar toch ook op te zien of
- de andere auto al dan niet stil stond
- er langs rechts ingehaald mocht worden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#17 , 25 feb 2018 18:47

2. Betwist dat de overtredende wagen de jouwe was: probeer de politierechter te overtuigen dat er meerdere wagens van uw merk / type / kleur in de garage stonden,
Twijfel volstaat

Verbalisant ziet overtredingen van een voertuig merk X kleur Y een parking inrijden
Gaat zelf deze privéparking in en noteert een nummerplaat van een voertuig met merk X kleur Y

Volgens mij levert dat een aanwijzing, maar allerminst een bewijs dat beide voertuigen één en hetzelfde zijn
Als het om een courant voertuig in een courante kleur gaat, al helemaal niet.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#18 , 25 feb 2018 18:54

Ik ben ook niet van plan dit voor een rechter te brengen, maar als ze me op twee punten verbaliseren waarvan een totaal incorrect en dat voor een vermoedelijk bedrag van al zo'n 300 euro dan ga ik wel proberen om mijn kant van het verhaal te beargumenteren.

Heb de eerste schikking trouwens nog altijd niet gekregen eigenlijk...
Parket zal dit voor u oplossen
Het gaat om 2 x een derde graads inbreuk

Er volgt dan geen onmiddellijke inning ... die is wettelijk uitgesloten

U zal ofwel een minnelijke schikking dan wel (als ze er eindelijk mee gaan beginnen) een bevel tot betalen krijgen
Of een dagvaarding.

Dus kijken wat er u waar te laste gelegd wordt, is zeer aan te raden.


Als je uit de vaagheid wil treden, kunnen we kijken of er iets aan is van de vaststellingen ...

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 26 feb 2018 10:42

Verbalisant ziet overtredingen van een voertuig merk X kleur Y een parking inrijden
Gaat zelf deze privéparking in en noteert een nummerplaat van een voertuig met merk X kleur Y
Als de verbalisanten verklaren dat in de garage maar één wagen van dat merk / type / kleur stond, is er nog maar weinig sprake van tweifel. Verklaringen van een politieagent worden als waarheid aanzien, tenzij anders kan worden bewezen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”