Brommer zonder rijbewijs

Jolientje1988
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Brommer zonder rijbewijs

#1 , 03 feb 2018 04:29

Ik ben 2dagen geleden aangereden door auto. Ik reed met de brommer van mijn partner maar had geen rijbewijs(klasse B).
Aan wat mag ik me verwachten van boete...?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 feb 2018 08:38

Dit is een zeer zware overtreding en die boetes zijn toren hoog, als dit den eerste keer is zal je nog geluk hebben, maar toch pijnlijk geld waar je niks voor heeft.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 03 feb 2018 13:35

Was u gekwetst ?

Reclame

Jolientje1988
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 feb 2018 16:50

Was u gekwetst ?
Ja lichte hersenschudding,vocht in knie en kneuzingen

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 feb 2018 17:10

Een feit is omdat je geen rijbewijs heeft dat men je mag aanrijden, de auto zijn verzekering zal je kosten sowieso moeten vergoeden, als hij in fout is..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6853

#6 , 03 feb 2018 17:27

Een feit is omdat je geen rijbewijs heeft dat men je mag aanrijden, de auto zijn verzekering zal je kosten sowieso moeten vergoeden, als hij in fout is..
........ en dat omdat u een zogenoemde zwakke weggebruiker zijt. Maar toch ook niet zo "zwak" dat u sowieso zal vervolgd worden voor het rijden zonder rijbewijs, en dat u moet instaan voor de schade aan de auto, als u in fout bent.

Sirkii
Berichten: 5396

#7 , 03 feb 2018 20:36

Een feit is omdat je geen rijbewijs heeft dat men je mag aanrijden, de auto zijn verzekering zal je kosten sowieso moeten vergoeden, als hij in fout is..
........ en dat omdat u een zogenoemde zwakke weggebruiker zijt. Maar toch ook niet zo "zwak" dat u sowieso zal vervolgd worden voor het rijden zonder rijbewijs, en dat u moet instaan voor de schade aan de auto, als u in fout bent.
De bestuurder van een brommer is geeen zwakke weggebruiker. De passagier op de brommer wel (wat hier niet aan de orde is).

Als je in je recht bent zou de verzekering van de tegenpartij moeten tussenkomen. Als je in fout bent zal de verzekering van de brommer tussenkomen doch mogelijks recht van verhaal uitoefenen (=u de derdenschade doen betalen)

bosprocureur
Berichten: 6853

#8 , 04 feb 2018 20:17

:oops: :oops: Inderdaad Sirkii, ik ben wat te enthousiast geweest om TS toch een beetje te verdedigen.
Blijkbaar kan dus enkel een fietser of een voetganger onder de noemer "zwakke weggebruiker" door het leven gaan.

Tybo
Berichten: 145

#9 , 04 feb 2018 21:51

En als je partner zijn bromfiets aan u in bruikleen heeft gegeven ... dan wacht hem ook nog een boete ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”