speekseltest

rczT
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

speekseltest

#1 , 02 feb 2018 02:54

ik ben tegengehouden door de politie, ze hebben mijn papieren gevraagd auto doorzocht waar ze 1 joint hebben gevonden en gevraagd of ik iets gebruikt had waarop ik antwoord ja speed gisteren . Ik moest een speekseltest ondergaan en moest in de auto wachten zo een 10 minuutjes later komt agent mij zeggen dat de test een klein beetje speed aanduidt . hij heeft mij de test niet getoond. ik moest mee naar het bureau voor een bloedafname.mijn vraag nu " moet de politie u die test tonen en wat gebeurt er met die test ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 02 feb 2018 10:33

ze hebben uw rijbewijs vermoed ik voor 15 dagen ingehouden?

De waarden van de test en bloed zullen overgemaakt worden aan het parket dat u op basis hiervan zal voor de rechtbank brengen.

Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 feb 2018 14:26

moet de politie u die test tonen en wat gebeurt er met die test ?
Neen, er gebeurt niets met de test. Die is ook slechts een aanwijzing, het bewijs zit in de analyse van uw bloed

Reclame

rczT
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 feb 2018 03:12

Moeten ze dan niet tonen dat je positief test ? zo kunnen ze toch iedereen meenemen voor bloedanalyse

eylis
Berichten: 8840

#5 , 03 feb 2018 08:38

Daarvoor is het politie: ze stellen bepaalde zaken vast en op basis daarvan stellen ze een verder onderzoek in om die vaststellingen 100% te bevestigen. En daarna kan de rechtbank de strafmaat bepalen. Deze procedure en manier van werken is bedoeld om bijvoorbeeld te voorkomen dat mensen onder invloed met de wagen zouden en dus een gevaar voor de andere weggebruikers zijn....

Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 feb 2018 12:00

Moeten ze dan niet tonen dat je positief test ? zo kunnen ze toch iedereen meenemen voor bloedanalyse
Neen, de checklist drugs in verkeer moet eerst ingevuld worden.

Als jij zelf toegegeven hebt speed te hebben gebruikt, moet je je toch niet afvragen waarom je getest werd?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 03 feb 2018 12:48

Ik denk dat TS zich beter zorgen zou maken over de boete en het rijverbod die hij gaat krijgen, dan wat er met de speekseltest gebeurt .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”