langdurig rijverbod, toch rijden ?

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

langdurig rijverbod, toch rijden ?

#1 , 31 jan 2018 20:32

Beste leden,

ik heb een ernstige vraag, ernstig in de zin, ik begrijp dat wat ik wil doen verkeerd is, maar ik ben zo depressief zonder wagen en ben alles kwijt gespeeld, (werk, sociale contacten, leef in sociaal isolement enz..), ik heb nog 1jaar en 10 maanden rijverbod, en 10 veroordelingen voor de politierechtbank op mijn naam. De laatste veroordeling dateert van oktober 2017. kan ik riskeren toch te rijden of kom ik dan al in het vaarwater van een mogelijk levenslang rijverbod, ik zit qua recidivisme nog maar aan één herhaling, een volgende grote overtreding is 2e herhaling en alles wat ik voorwaardelijk heb gekregen wordt dan effectief (10 maanden rijverbod+ boete).. Ik kan het gewoon niet meer aan.. Ik heb nu al bijna 2jr. niet meer gereden met de wagen.. ik heb een stuk of 6 keer gereden tijdens rijverbod en alle overtredingen zijn aan elkaar gehaspeld in een rijverbod waardoor ik één zeer groot rijverbod heb gekregen in totaal.. ik schaam mij en besef dat ik fout ben, maar ik kan dat sociaal isolement enzovoort niet meer aan, het is rijden of naar de psychiatrie, ik word er echt gek van.
Laatst gewijzigd door thomas_son op 31 jan 2018 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 31 jan 2018 20:41

Het goedkoopste zal zijn dat u naar een psychiater of psycholoog gaat. En ook het veiligste voor de maatschappij.

Met de verhoging van de straffen inzake de feiten die u gepleegd hebt zal het de volgende keer levenslang rijverbod zijn - beslag op het voertuig - ook bestraffing van diegene van wie het voertuig was - mogelijk effectieve gevangenisstraf of 'iets' andere vorm van vrijheidsbeneming.

Nu ik alles gelezen heb zit u aan te schuren tegen een 37 maanden effectieve gevangenisstraf.. (een andere case die ik ken)
Laatst gewijzigd door Franciscus op 31 jan 2018 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.

LeenW
Berichten: 12825

#3 , 31 jan 2018 20:43

We gaan u echt niet helpen om nog verder de wet te overtreden. Zoals hierboven geschreven, u bent een gevaar voor de maatschappij. Zoek de nodige hulp en aanvaard nu eindelijk uw straf eens.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”