Gesignaleerd staan door parkeerboete.

peetjee
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Gesignaleerd staan door parkeerboete.

#1 , 30 jan 2018 18:31

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag betreft parkeerboetes die ik 7 jaar geleden heb gekregen in Antwerpen.

7 jaar geleden is er een auto dat op mijn naam stond uitgeleend aan een persoon die m parkeerde zonder te betalen in Antwerpen.
Vervolgens is de auto in beslag genomen op het moment dat die niet meer op mijn naam stond en die persoon heeft hem verder ook nooit meer opgehaald ( kosten waren 2,50 per dag). Doordat de auto niet meer op mijn naam stond en ik de boettes niet veroorzaakt heb, heb ik deze nooit betaald. Nu is het zo dat ik over een paar maanden naar Thailand vlieg welke problemen zou ik kunnen ondervinden bij de Douane?

Ik zelf heb trouwend de Nederlandse nationaliteit heb de boetes 7 jaar geleden ontvangen en al jaren niets meer gehad daarover, het betreft ook een nederlandse auto.

Bij voorbaat dank!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 30 jan 2018 18:41

Gezien dat u de boetes hebt gekregen zal de wagen nog wel op uw naam hebben gestaan.
Bij de douane gaat u geen kast hebben bij de federale politie mogelijk wel.

peetjee
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 feb 2018 15:47

Is dat in Belgie niet gekoppeld en is het niet zo dat boettes na 5 jaar verjaren?

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 04 feb 2018 22:31

Het gaat daar om retributies
Geen boetes (= geldstraf opgelegd door een rechter)

Verjaring is 10 jaar, en kan nog gestuit worden (verder opgeschoven in de tijd) voor eenzelfde periode.

Voor retributies word je bij mijn weten niet gestopt aan de grens

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”