overdreven snelheid? of?

dikkertje dap
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

overdreven snelheid? of?

#1 , 29 jan 2018 11:00

ik ben op 11/12/2017 geflitst op de snelweg turnhout- antwerpen met 100km onder winterse omstandigheden .
ik reed op de besneeuwde linker rijbaan en verder was er GEEN ander verkeer en het zicht was zeer goed.
Wat kan ik verwachten? met name de boete is voor mij als gepensioneerde belangrijk om te weten.
valt dit onder Art.10.1.1 ? 2e categorie?
ik heb nog niets vernomen geen p.v. of oproep van de rechtbank.
Ik verwacht, als nederlander, bij de rechtbank te moeten komen.
is het aan te raden een advocaat te nemen?
Ben zelf (67 jaar)nooit bij een rechtbank geweest hoogste verkeersboete was 12 km te snel op een gewestweg.
In belgie nooit een verbaal gehad..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 29 jan 2018 13:40

u zal eerst moeten afwachten wat er word weerhouden in het proces-verbaal dat u zal toegestuurd krijgen

mogelijks was de snelheid via elektronische borden verlaagd vanwege het winterweer en heeft u deze niet gezien

dikkertje dap
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 jan 2018 20:48

dank u drone. er staan vlgs mij geen elektronische borden op de snelweg turnhout - antwerpen...
of is er in belgie automatisch een max snelheid bij code oranje of iets dergelijk?
enig idee hoe lang het kan duren voor ik het p.v. zal krijgen?

Reclame

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#4 , 30 jan 2018 21:16

dank u drone. er staan vlgs mij geen elektronische borden op de snelweg turnhout - antwerpen...
of is er in belgie automatisch een max snelheid bij code oranje of iets dergelijk?
enig idee hoe lang het kan duren voor ik het p.v. zal krijgen?

er is bij mijn weten geen snelheidsbeperking als het gesneeuwd heeft, maar bestuurders word wel ten sterkste aangeraden om hun snelheid aan te passen aan de weersomstandigheden.

mogelijks bent u zelf niet geflitst geweest maar een andere bestuurder die kort voor of na u reed al dan niet op een ander rijdvak

in belgie moet de kentekenhouder van het voertuig binnen de 14 dagen een afschrift ontvangen van het PV, zoniet vervalt de bijzondere bewijswaarde.

hoe dat juist zit naar buitenlanders toe durf ik niet met zekerheid zeggen

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 31 jan 2018 15:50


in belgie moet de kentekenhouder van het voertuig binnen de 14 dagen een afschrift ontvangen van het PV, zoniet vervalt de bijzondere bewijswaarde.
De bijzondere bewijswaarde wordt hier geleverd door de foto. Die veertien dagen zijn hier dus onbelangrijk.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#6 , 31 jan 2018 17:21


in belgie moet de kentekenhouder van het voertuig binnen de 14 dagen een afschrift ontvangen van het PV, zoniet vervalt de bijzondere bewijswaarde.
De bijzondere bewijswaarde wordt hier geleverd door de foto. Die veertien dagen zijn hier dus onbelangrijk.

voor zover hij zelf geflitst is en de foto duidelijk is, wat bij hevige sneeuwval voor discussie kan zorgen :mrgreen:

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 31 jan 2018 17:50

dank u drone. er staan vlgs mij geen elektronische borden op de snelweg turnhout - antwerpen...
Wel op het laatste stuk, van Ranst naar Antwerpen ...

Daar zijn er al 3 rijstroken.
of is er in belgie automatisch een max snelheid bij code oranje of iets dergelijk?
Neen
enig idee hoe lang het kan duren voor ik het p.v. zal krijgen?
Niet panikeren voor het komt

dikkertje dap
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#8 , 03 feb 2018 11:27

voor de duidelijkheid: het sneeuwde NIET er LAG alleen sneeuw op de weg, het zicht was perfect en ik reed op de linker rijbaan die helemaal vrij was.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 03 feb 2018 11:36

of is er in belgie automatisch een max snelheid bij code oranje of iets dergelijk?
Heb jij een rijbewijs? Dan zou je dat moeten weten.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”