Voorkomen Rechtbank

Racing32
Topic Starter
Berichten: 29

Voorkomen Rechtbank

#1 , 18 jan 2018 19:16

Hallo iedereen,

Ik heb een tijdje geleden een stommiteit begaan en ben gepakt met rijden terwijl ik teveel gedronken had. Ik heb mijn procesverbaal enzo gehad en ga waarschijnlijk over een aantal maanden moeten voorkomen. Nu heb ik hier een aantal vragen over:

- Ik heb contact gehad met een boetecalculator en heb daarna telefoon gehad van hen. Het gaat over Intolaw verkeersrecht. Ze zouden mij volgens hen ook kunnen begeleiden in de rechtbank. Heeft iemand hier ervaring mee of zij hun werk goed doen?

- Ik heb ook contact gehad met de verzekering waar ik rechtsbijstand heb. Volgens hen zou ik in dit geval geen recht hebben op een advocaat terwijl ik al van heel veel mensen gehoord heb dat wanneer je rechtsbijstand hebt, je altijd recht hebt op een advocaat. Kan het kloppen wat de verzekering zegt of zouden ze mij gewoon proberen af te schepen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes,

Racing32

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 18 jan 2018 22:42

Dat hangt van uw rechtsbijstand af .... bij dronkenschap vermoedelijk niet. ttz u zal moeten terugbetalen ... want dat wordt tenslotte maar door de rechter beslist op basis van het PV.

Eens tarief van die advocaten vragen .... kan lelijk tegenvallen.

AdvoBleyaert
Berichten: 85
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brugge
Contacteer: Website

#3 , 19 jan 2018 08:10

Toch even nuanceren, Franciscus:
In de regel zal een rechtsbijstandsverzekeraar van een voertuig wel dekking verlenen met oog op de strafrechtelijke verdediging van een overtreder ("als men moet verschijnen voor de rechtbank"). Waar vaak geen dekking in rechtsbijstand voor is, is wanneer men door de BA-verzekeraar van het voertuig wordt aangesproken in zogenaamd "regres" of "verhaal": dan is het vaak zo dat de overtreder bij discussie zelf zijn advocaat moet betalen om eventueel te pogen onder de regresaanspraken van de verzekeraar uit te komen. Regres is aan strikte voorwaarden onderworpen en geeft vaak toch, ondanks "zekere dronkenschap", aanleiding tot discussie....
Het beste is dat TS zich professioneel laat bijstaan door een advocaat naar eigen keuze, zo mogelijk waarvan de erelonen en kosten binnen het kader van de rechtsbijstandsonderschrijving van het bestuurde voertuig gedekt zijn....
_________________
Advocaat Bart Bleyaert
http://www.bartbleyaert.be

__________________
Voorwaarden kosteloze tweedelijnsbijstand (pro deo)

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 23 jan 2018 07:22

Staat er in uw PV dat u dronken was ?

Lees in uw polis na wat er niet gedekt is, maar normaal is er wel dekking bij intoxicatie

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”