Rijden op busstrook (sneeuw)

waterboy
Topic Starter
Berichten: 56

Rijden op busstrook (sneeuw)

#1 , 17 jan 2018 17:17

Vandaag heb ik een PV ontvangen voor het rijden op de busstrook in Brussel op 11/12/2017.
Waarschijnlijk zal ik wel een bord tegengekomen zijn waarop stond dat er een busstrook was,maar die dag sneeuwde het heel erg en de borden en rijstroken waren niet zichtbaar door de sneeuw.
De boete bedraagt 58 Euro ,dus mijn vraag heeft het zin om het antwoordformulier terug te sturen en de boete te betwisten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 17 jan 2018 17:26

U zult moeten bewijzen dat u die borden niet kon zien door de sneeuw.
Als u geen dashcambeelden hebt, lijkt mij dit een onmogelijke opgave.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 17 jan 2018 19:20

Wat staat er op het PV over de weersomstandigheden ?
(Dat vindt u ook terug in de kranten bvb )

Overigens moeten zowel de borden als de wegmarkeringen voldoende zichtbaar zijn
https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... e/103-art5

Reclame

waterboy
Topic Starter
Berichten: 56

#4 , 18 jan 2018 17:54

Wat staat er op het PV over de weersomstandigheden ?
(Dat vindt u ook terug in de kranten bvb )

Overigens moeten zowel de borden als de wegmarkeringen voldoende zichtbaar zijn
https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... e/103-art5
In het PV staat niets over de weersomstandigheden.

Bij vaststellingen staat wel iets raar.
Er staat "Wij bevestigen dat het wel degelijk gaat om een officiële nummerplaat.

Je kan het antwoord formulier bij verkeersinbreuk terugsturen en erbij invullen dat er bepaalde factoren in je voordeel pleiten vermoed ik?

Jabbe
Berichten: 586

#5 , 19 jan 2018 15:49

Inderdaad, niet altijd gemakkelijk in die omstandigheden, maar zelfs bij perfecte weersomstandigheden, te meer in een situatie als deze: https://goo.gl/maps/whwg8xLN7C82
waar het verkeersbord F17 nauwelijks zichtbaar is, en de wegmarkeringen verderop nog minder, is een vergissing gauw gemaakt.

Het antwoordformulier is enkel nuttig als je van plan bent de boete te betwisten.

Misschien dat men die rare vaststelling vermeldt na de heisa met de nummerplaat van minister Bacquelaine die verward werd met een Brugse overtreder die een gelijkaardige nummerplaat had.

Alhoewel, een aantal jaar geleden werd ik in Brussel eens tegengehouden door een politiepatrouille wegens overschrijden van de snelheidslimiet.
Franstalige agenten trachtten me uit te leggen wat het probleem was, maar mijn Nederlands was te goed, denk ik. Korte controle en ik mocht beschikken. Later ontving ik een PV dat bol stond van de spellingsfouten en onbegrijpelijke zinsopbouw. "Ik nam de pen ter hand" en noteerde op het antwoordformulier wat ik niet begreep uit het PV (eigenlijk bijna alles). Zjust is zjust. Nooit meer iets van vernomen. Maar dat lukt me allicht geen twee keer. :wink:

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”