Verkeersboete onterecht?

Flowerr
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verkeersboete onterecht?

#1 , 16 jan 2018 10:53

Geachte Heer/Mevrouw ,

graag had ik meer geweten over eventuele uitzonderingen betreft achteruit rijden uit een eenrichtingstraat.
Ik reed een eenrichtingstraat in en kwam daar tot de conclusie dat ik niet verder kon omdat er een grote camion de weg blokkeerde ( kon er ook niet langs ivm geparkeerde auto's), deze was bezig met de riolering. Nu heb ik zojuist een boete hiervoor ontvangen. ( politie vermeld niets over de reden waardoor ik achteruit reed uiteraard). Kan ik hier terecht bezwaar van maken of had ik maar gewoon moeten wachten tot de werkzaamheden gedaan waren? Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 16 jan 2018 14:10

eenrichtingstraat is zoals het woord zelf zegt een straat met 1 enkele rijrichting.

door achteruit te rijden volgt u de aangewezen rijrichting niet meer en vormt u mogelijks een gevaar voor andere achter komende weggebruikers.

zoals u het omschrijft lijkt mij dat een vrachtwagen te zijn die de riool putjes leegt komt zuigen, dat duurt helemaal niet lang en u had dus beter gewoon even gewacht tot zij verder reden en mogelijks u er langs kon

Issued
Berichten: 1227

#3 , 16 jan 2018 18:38

Welk artikel heeft de politie weerhouden?

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 16 jan 2018 18:43

Wat was die vrachtwagen aan het doen "met de riolering" :?:

door achteruit te rijden volgt u de aangewezen rijrichting niet meer en vormt u mogelijks een gevaar voor andere achter komende weggebruikers.
Iedereen die achteruit parkeert overtreedt dan deze bepaling ...
Links parallel parkeren is ingevoerd in VL examen, en gebeurt altijd in éénrichtingsstraat ...

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#5 , 16 jan 2018 20:19

Wat was die vrachtwagen aan het doen "met de riolering" :?:

door achteruit te rijden volgt u de aangewezen rijrichting niet meer en vormt u mogelijks een gevaar voor andere achter komende weggebruikers.
Iedereen die achteruit parkeert overtreedt dan deze bepaling ...
Links parallel parkeren is ingevoerd in VL examen, en gebeurt altijd in éénrichtingsstraat ...

er is nog steeds een verschil tussen achteruit rijden om te parkeren in een 1 richtings straat en achteruit rijden in diezelfde straat om er langs de verkeerde kant terug uit te komen

iemand die vertraagt, richtingsaanwijzer gebruikt, stop en achteruit rijd voor een parkeerplaats is te voorzien, iemand die achteruit rijd in een 1 richtingsstraat omdat deze geen geduld heeft om te wachten is niet te voorzien

ale ja, dat vind ik toch :oops:

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 17 jan 2018 08:59

iedere verkeersboete is, tenminste volgens de overtreders, onterecht. :mrgreen:

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#7 , 17 jan 2018 11:56

iedere verkeersboete is, tenminste volgens de overtreders, onterecht. :mrgreen:

ge kunt de mensen soms met momenten geen ongelijk geven ook, wegcode is op sommige punten zo complex dat agenten er amper aan uit kunnen laat staan de gewone weggebruiker :|

er is een agent hier bij ons die mij tot 2 maal toe een PV aansmeerde omdat het punt waar ik stond volgens hem;

-een trottoir is
-kruispunt
-verhoogde berm

was, dit staat zo op beide PV's . . .

als die agent het niet weet, hoe moet ik het dan weten aangezien 1 punt geen 3 dingen tegelijk kan zijn

antwoord formulier ingediend en nooit meer iets van gehoord

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 17 jan 2018 19:09

iedere verkeersboete is, tenminste volgens de overtreders, onterecht. :mrgreen:
Ik zit aan 66% onterechte PVs de laatste 10 jaar ...

Waarom zou ik een uitzondering zijn :?:

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 17 jan 2018 20:36

Al mijn PV's waren terecht, en dat zijn er heel wat (meest kleine snelheidsovertredingen gedurende 30 jaar) . Mijn vrouw telde de boetebedragen telkens op en kocht daarmee dure handtassen. Ze heeft er een hele collectie :shock: :roll:

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”