Vermoedelijk dronken maar weigeren deur te openen voor politie

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: Vermoedelijk dronken maar weigeren deur te openen voor politie

#46 , 20 jan 2018 20:25

Mijn excuses als ik je beledigd heeft dit was nooit mijn bedoeling !

De schade zou net het zelfde zijn als er geen vluchtmisdrijf was!!!

Een ongeval kan iedereen overkomen en waarom vlucht misdrijf dit zal misschien ook zijn reden hebben.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ivy-on-the-wall
Topic Starter
Berichten: 171
Juridisch actief: Nee

#47 , 20 jan 2018 20:57

Mijn excuses als ik je beledigd heeft dit was nooit mijn bedoeling !

De schade zou net het zelfde zijn als er geen vluchtmisdrijf was!!!

Een ongeval kan iedereen overkomen en waarom vlucht misdrijf dit zal misschien ook zijn reden hebben.
Excuses aanvaard!

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#48 , 21 jan 2018 19:04

Ivy

Ik heb ook niet beweerd dat jij dat verklaarde. Mijn post begon 'er wordt hier wat afgefantaseerd'. Die "er' slaagt niet per definitie op jou.
En vragen staat vrij. Maar als er mensen beweren dat je op basis van 'stil hulpgeroep' een woning mag betreden dan zijn die inderdaad aan het fantaseren.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

ivy-on-the-wall
Topic Starter
Berichten: 171
Juridisch actief: Nee

#49 , 21 jan 2018 19:09

Ivy

Ik heb ook niet beweerd dat jij dat verklaarde. Mijn post begon 'er wordt hier wat afgefantaseerd'. Die "er' slaagt niet per definitie op jou.
En vragen staat vrij. Maar als er mensen beweren dat je op basis van 'stil hulpgeroep' een woning mag betreden dan zijn die inderdaad aan het fantaseren.
Ja, da's waar dat "er" niet per definitie op mij slaat.
Ik vind het wel allemaal interessant om lezen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#50 , 23 jan 2018 07:34

De nummerplaat lag (gelukkig!) tussen de brokken. Uiteraard kan de politie a.d.h.v. de nummerplaat vaststellen op welke naam het voertuig ingeschreven staat. Maar het is toch mogelijk dat iemand anders achter het stuur zat (eigenaar van de nummerplaat heeft een vrouw en een zoon van 21)? Hoe lost men zoiets op?
De houder van de nummerplaat wordt geacht de feiten begaan te hebben ... mààr ... dat is dus niet zeker en kan weerlegd worden.
Eerlijk gezegd denk ik dat het de zoon was, maar tussen vermoedens en bewijzen is er natuurlijk een gigantisch verschil.
Eerst dacht u nog dat het de vader was ...

De nummerplaat was van het vorige type (3 letters + 3 cijfers), dus de wagen was minstens 7 jaar oud. Stel nu dat er in het gezin nog een wagen (nieuwer en met nummerplaat van het huidige type) op dezelfde persoon ingeschreven staat? Dan ben ik geneigd te denken dat vader een nieuwe auto kocht en de oude behield voor zijn zoon.
U moet dringend ophouden met het bedenken van theoriën
Misschien was de dader niet dronken, maar was hij met zijn gsm bezig.

Hou op ...
Laatst gewijzigd door Inazuma op 23 jan 2018 07:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#51 , 23 jan 2018 07:36

Ik vrees dat ik niet helemaal mee ben.
Dat is nog zacht uitgedrukt ...

ivy-on-the-wall
Topic Starter
Berichten: 171
Juridisch actief: Nee

#52 , 23 jan 2018 11:50

Ik vrees dat ik niet helemaal mee ben.
Dat is nog zacht uitgedrukt ...
Kan u misschien ophouden mij te beledigen? Ik ben echt niet achterlijk!

Dat ik niet helemaal mee ben betreft alleen het bericht van Franciscus
40 , 2 dagen 21 uur geleden (20 jan 2018 14:47)

Franciscus schreef:
Politie kan alleen bij heterdaad (en gelijkgestelde gevallen :
De verdachte wordt vervolgd door het openbaar geroep.
De verdachte wordt kort na de feiten onderschept en is in het bezit van elementen die doen vermoeden dat hij de (mede)dader is van de zojuist gepleegde feiten.)

ivy-on-the-wall
Topic Starter
Berichten: 171
Juridisch actief: Nee

#53 , 23 jan 2018 11:58

De nummerplaat lag (gelukkig!) tussen de brokken. Uiteraard kan de politie a.d.h.v. de nummerplaat vaststellen op welke naam het voertuig ingeschreven staat. Maar het is toch mogelijk dat iemand anders achter het stuur zat (eigenaar van de nummerplaat heeft een vrouw en een zoon van 21)? Hoe lost men zoiets op?
De houder van de nummerplaat wordt geacht de feiten begaan te hebben ... mààr ... dat is dus niet zeker en kan weerlegd worden.
Eerlijk gezegd denk ik dat het de zoon was, maar tussen vermoedens en bewijzen is er natuurlijk een gigantisch verschil.
Eerst dacht u nog dat het de vader was ...

De nummerplaat was van het vorige type (3 letters + 3 cijfers), dus de wagen was minstens 7 jaar oud. Stel nu dat er in het gezin nog een wagen (nieuwer en met nummerplaat van het huidige type) op dezelfde persoon ingeschreven staat? Dan ben ik geneigd te denken dat vader een nieuwe auto kocht en de oude behield voor zijn zoon.
U moet dringend ophouden met het bedenken van theoriën
Misschien was de dader niet dronken, maar was hij met zijn gsm bezig.

Hou op ...
Waarom moet ik ophouden? Dit is míjn topic en u bent niet verplicht te reageren!

Ik nam inderdaad eerst aan dat het de vader was doordat het mij logisch lijkt dat de houder van de nummerplaat de dader is. Mag ik dat aub aannemen van u?
Toen ik wist dat hij een zoon heeft van 21 vroeg ik mij af (dat is dus niet zeggen dat het zo is!) of het niet de zoon geweest kon zijn. Inderdaad omwille van die oude nummerplaat. Ik ken persoonlijk heel wat studenten (de zoon is student) die met het afdankertje (met oud type nummerplaat) van ma of pa rondrijden.
Ik mag mij toch afvragen of het niet de zoon kon zijn? Mag dat van u?
Ik weet ook wel dat dat er eigenlijk niet toe doet, omdat het een geval is voor de verzekering en het enige dat telt is dat alle kosten betaald worden.

ivy-on-the-wall
Topic Starter
Berichten: 171
Juridisch actief: Nee

#54 , 23 jan 2018 12:00

Ik vrees dat ik niet helemaal mee ben.
Dat is nog zacht uitgedrukt ...
Kan u misschien ophouden mij te beledigen? Ik ben echt niet achterlijk!

Dat ik niet helemaal mee ben betreft alleen het bericht van Franciscus
40 , 2 dagen 21 uur geleden (20 jan 2018 14:47)

Franciscus schreef:
Politie kan alleen bij heterdaad (en gelijkgestelde gevallen :
De verdachte wordt vervolgd door het openbaar geroep.
De verdachte wordt kort na de feiten onderschept en is in het bezit van elementen die doen vermoeden dat hij de (mede)dader is van de zojuist gepleegde feiten.)

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”