Uitspraken snelheidovertreding

JURGENG
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Uitspraken snelheidovertreding

#1 , 13 jan 2018 09:34

Zondag ben ik langs een flitspaal gereden aan de werken op de autosnelweg te wevelgem de toegelaten snelheid was er 70.
Op dat moment was ik aan het uitbollen daar ik de borden niet had gezien en schat ik mijn snelheid in rond de 110 op de kilometerteller van de auto.
Ik weet dat ik in de fout ben gegaan maar ben bijna zeker dat ik tussen de 30 en 40 km te snel ben gereden.
De mobiele flitspaal stond net na de wegversmalling van 3 rijstroken naar 2 had deze 20 meter verder gestaan stond de km al op 70
Heb rijbewijs reeds 28 jaar en nog nooit een overtreding of ongeval gehad ook waren de mensen niet aan het werk op de wegenwerken wegen bouwverlof.

Nu heb ik volgende vragen:

Moet ik voor de rechtbank verschijnen en zal ik een rijverbod krijgen en een tweede vraag bij een rijverbod van vb 15 dagen moet ik dan mijn theroretisch en pracktisch examen opnieuw doen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 13 jan 2018 09:49

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 16 jan 2018 01:35

110 teller
min wat die teveel aangeeft
min 6 km/u of (indien >100 km/u) min 6% van de gemeten snelheid
brengt je waarschijnlijk onder de 100 km/u

Wordt dan afgehandeld met een onmiddellijke inning

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”