Verkeersbord F103 & C3 combinatie

svandamme
Topic Starter
Berichten: 113

Re: Verkeersbord F103 & C3 combinatie

#16 , 13 jan 2018 20:20

nu ja, een eerste beroep zal ik zeker indienen..
Das gewoon value for money bij een 1e gratis GAS beroep.

En dan vraag ik meteen ook dat ze , indien niet meegaan met het beroep, ik een Openbaarheid van Bestuur wil
en alle documenten, vergaderings verslagen en ingewonnen adviezen wil inzien die informatie bevatten betreffende het inrichten van deze signalisatie.

Transparantie van de overheid, Wettelijk verplicht..
Als zij de wet misbruiken om geld te innen door slechte signalisatie te zetten met een camera erbij.
Dan , als ze die 55 euro willen, gaan ze er voor mogen werken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jabbe
Berichten: 586

#17 , 15 jan 2018 17:47

Wellicht zijn de kleine borden voordeliger in prijs dan die met 'normale' afmetingen, zeker als men het circulatieplan invoerde zullen er veel van nodig geweest zijn, dus kosten dekken door kleiner te werken.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#18 , 16 jan 2018 01:12

En dan vraag ik meteen ook dat ze , indien niet meegaan met het beroep, ik een Openbaarheid van Bestuur wil
en alle documenten, vergaderings verslagen en ingewonnen adviezen wil inzien die informatie bevatten betreffende het inrichten van deze signalisatie.
Die kan je eender hoe aanvragen :wink:

Reclame

geraarken
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#19 , 30 apr 2018 11:15

ik kreeg net een GAS boete in brievenbus omdat ik ook overtreding zou hebben gemaakt tegen combinatie F103 en C3 borden
aande Phoenixstraat in Gent. Ik ben niet van Gent, ik moest daar die ene avond, in de gietende regen en donker dus, eenmalig aan de Brugsepoort zijn.
Kan er mij iemand foto bezorgen waar die verkeersborden duidelijk (of niet zo duidelijk, anders was ik die straat niet ingereden) te zien zijn bij begin en einde van Phoenixstraat? Ik weet niet meer langs welke kant ik de straat zou zijn ingereden...
Gas-boete = voor niet in acht nemen verkeersbord C3. Dat is dus geen politie-boete??

Blaatpraat
Berichten: 3793

#20 , 30 apr 2018 13:06

Uittreksel uit het staatsblad:
http://www.ejustice.just.fgov.be/mopdf/ ... pdf#Page39

Combinatie van F103 en C3 is tegenwoordig een GAS-boete inderdaad.

Aan de Phoenixstraat zie ik dit alvast (foto juni 2017):
Afbeelding
Hier staat er alvast een C3, geen F103 op het eerste zicht.
Maar het mag duidelijk zijn dat je hier niet zomaar over mag rijden.

(Offtopic: goed dat ik dit weet trouwens: ik reed vroeger dagelijks over die brug toen ik nog studeerde, als ik nog eens naar een alumni-bijeenkomst ga, weet ik nu dat ik een andere route zal nodig hebben.)

Jabbe
Berichten: 586

#21 , 30 apr 2018 17:49

Aan lokale duidelijkheid (vooral bij slecht weer en/of donker) moet duidelijk nog eens serieus tandje worden bijgestoken. Alleen vergunninghouders mogen erdoor, maar wie onwetend is van de lokale situatie op zo'n moment volgt gewoon mee. Kassa voor de GAS-kas.

geraarken
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#22 , 03 mei 2018 09:47

en wat als je een eerste GAS-boete niet zou betalen? ;-)

ik zie dat die ene foto dateert van juni 2017...was die nieuwe regeling toen al van kracht?
iemand recentere foto van begin en einde Phoeinixstraat? Ik kan me dat kruispunt zelfs niet herinneren, dat ik daar zou zijn doorgereden...

Didymus
Berichten: 2061

#23 , 03 mei 2018 12:52

Circulatieplan met de befaamde knippen is van kracht sinds 3 april 2017.

Borden zien er (op de meeste plaatsen toch) ondertussen zo uit: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170512_02879233

Tweede bord is dus de beruchte F103 + C3 combinatie.
"sowieso" schrijf je zo.

Blom
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#24 , 18 mei 2018 03:13

Ik kreeg ook net (17/05/2018) een GAS boete wegens het niet naleven van verkeersbord C3 toegestuurd. Ik ben student te Gent en mij bewust van het circulatieplan en de GAS boetes en viel dan ook volledig uit de lucht. Het blijkt te gaan over het bord aan de Kortedagsteeg. Ik vroeg mij af of hier ook alles volgens het reglement is. Op de foto is te zien dat het gaat over een chaos aan borden met een klein en hoog zonaal C3 bord. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de straat aan de overkant of de Lammerstraat die samenkomt met de Kortedagsteeg. Ook aan de Overpoortstraat en het Sint-Pietersplein zijn overal C3 borden te vinden i.t.t. het zonaal bord hier.

Tussen de periode van de “overtreding” (15/04/2018) en de brief (17/05/2018) reed ik hier minstens 5x in. Wilt dit zeggen dat ik zonder betwisting 5 x €55 dien te betalen?

Zou een mogelijke argument kunnen het grotere eenrichtingsbord zijn in combinatie met het aantal borden op 1 paal waardoor ik effectief onbewust de straat inreed? Daarnaast dienen zonale borden blijkbaar voor meer dan 1 straat te dienen, anders moet er een gewoon C3 bord staan. Ik keek even verder op Street View en merk niet meteen een zone bord ter hoogte van de Vooruit of de Sint-Pietersnieuwstraat. Mag dit dan wel een zonaal bord zijn?

Afbeelding

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#25 , 19 mei 2018 20:52

Op de foto is te zien dat het gaat over een chaos aan borden met een klein en hoog zonaal C3 bord.
Tussen de periode van de “overtreding” (15/04/2018) en de brief (17/05/2018) reed ik hier minstens 5x in. Wilt dit zeggen dat ik zonder betwisting 5 x €55 dien te betalen?
Die gaan waarschijnlijk nog komen, ja ...

Daarnaast dienen zonale borden blijkbaar voor meer dan 1 straat te dienen,
dat is idd een verplichting ... maar ze staat niet in de wegcode.


Moeilijk zeker te zeggen, maar Ik schat dat het een "klein" zonebord is ?
40x60 cm is de minimum-afmeting

Die zijn bedoeld voor uitzonderlijk gebruik (normaal is 60 x 90 cm) maar die regel is zodanig uitgehold dat de kleine versie de regel geworden is.

Bij verbodsborden met tekst (zoals hier, uitzonderingen voor fietsers en vergunningshouders) maakt dat het eigenlijke verbodsbord wel héél erg klein ...


Als het niet de minimum-afmetingen haalt, kan je er wat tegen beginnen.
Anders niet.

Gentse correctionele rechtbank heeft in beroep (en ivm een klein zone 30 bord) al eerder geoordeeld dat de kleine versie gebruikt mag worden aangezien er nergens bepaald is wat de uitzonderlijke omstandigheden zijn die de kleine variant zouden toelaten ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”