lage emissie boete

Jabbe
Berichten: 586

Re: lage emissie boete

#31 , 22 jan 2018 15:48

...btw electrische auto's zijn zeker niet voor de toekomst, waar gaan ze die laden als ieder er een heeft? het net werk kan dat niet aan. en nadien dan maar batterijtax natuurkijk met de uitleg voor de gezondheid van de bevolking ...
Awel, daar is al een oplossing voor: Thuis een laadpaal voor je elektrische auto installeren
8_)

En dan zonnedelen (andere thread) of je eigen zonnepanelen gebruiken om groen en mee te zijn. :wink:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
fred001
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#32 , 25 jan 2018 15:46

ja en iedereen kan zonnepanelen leggen he...wat met een huurhuis of zou iedereen een koophuis hebben?? en wat met de zonnepaneeltax ? uiteindelijk gaat er veel meer stroom van het net worden getrokken en dan gaan we die ratjes hebben die zitten te zeiken over de stroomvoorziening en kerncentrales

Denise1992
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#33 , 26 jan 2018 13:34

Wat als...
- we morgen allemaal de fiets nemen en onze auto's laten staan?
- we morgen allemaal niet meer roken?
- we onze alcohol consumptie sterk verminderen (of stoppen)
Bovenstaande komt onze gezondheid ten goede!

Dan denk ik dan de regering een probleempje zal hebben aangezien ze toch flink wat accijnzen innen.

Zonnepanelen, een mooi initiatief, maar hoe lang blijft het rendement goed? De productie weegt ook op het milieu. Mochten ze een lange levensduur hebben, ben ik zeker voorstander.
We zien dat onze elektrische toestellen gemaakt worden om een levensduur te hebben rond de 10 jaar, hoe zit dat met de zonnepanelen vraag ik me af.

LEZ zones, tja de ring, de haven, de industrie: we leven niet in een cocon, er is een totaal aanpak nodig en niet alleen de focus op de auto's.
Als je weet dat in bepaalde wijken speciale coatings op aluminium ramen wordt voorzien, omdat de industrie zo vervuilend is. Niet om de wagens, maar om de uitstoot van fabrieken.
(De invoer van afval uit andere landen dat we in België verbranden is van ondergeschikt belang voor onze gezondheid.)

Elektrische auto's, met batterijen die we vaak moeten huren en regelmatig moeten vervangen worden. Naast de elektriciteit die na de sluiting van de kerncentrales (hoe vroeger hoe liever) eerder schaarser zal worden, is de productie van die batterijen toch niet zo goed voor het milieu vermoed ik.

Het zou me echt verbazen mocht de regering, de steden en gemeenten, regels maken in functie van de verbetering van onze gezondheid zonder er zelf baat bij te hebben.

We kunnen zelf nog zo goed ons best doen, als er naast ons over het spreekwoordelijke muurtje, een extreem vervuilende fabriek staat is er weinig aan te doen, dan ons best. De stofwolk met radioactieve deeltjes waarvan we weken later op de hoogte worden gebracht is ook niet goed, maar daar wordt helemaal niets aan gedaan! Ze kunnen moeilijk Rusland (of een buurland) een factuurtje sturen, ze kunnen alleen hun eigen inwoners laten betalen, betalen, betalen :wink:

Reclame

artemis
Berichten: 3293

#34 , 26 jan 2018 14:12

Tja, je kan natuurlijk altijd de schuld op al de rest blijven steken en vinden dat je zelf als burger niets moet doen.
Nochtans hebben al verschillende onderzoeken van de luchtkwaliteit in Antwerpen aangetoond dat er wel zeker een verband is tussen het verkeer en de luchtkwaliteit. Niet ontoevallig is de lucht het slechtst aan de drukkere assen, invalswegen en ook aan de verkeerscanyons. Er zijn duidelijk microsituaties, ook wat betere lucht in de stad betreft.
Hieronder één van de onderzoeken, straat per straat.

http://www.gva.be/cnt/dmf20160625_02356 ... van-europa

Denise1992
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#35 , 26 jan 2018 14:29

Ik ben van mening dat we juist allemaal onze verantwoordelijkheid dienen te nemen. (Ik dacht dat dat duidelijk blijkt uit mijn bericht)
Werkelijk iedereen! Het werkt anders gewoon weg niet.
Het gaat ook veel verder dan fijn stof, we weten allemaal dat pesticiden slecht zijn, toch blijven ze toegestaan en zo kunnen we nog even doorgaan, als het over gezondheid gaat moet iedereen op de kar springen!

Zeg nu zelf, de LEZ zone naast de Antwerpse ring, de wind moet al goed zitten om daar als bewoner van de LEZ zone geen last van te hebben.

fred001
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#36 , 05 feb 2018 15:35

de lez heeft intussen al +7 miljoen opgebracht, dus het gaat zeker niet over opbrengsten he......
gelukkig gaat die 7 miljoen naar de gezondheidszorg of dat denken we ...
laten we maar allemaal ,dezelfde richting op kijken en blijven herhalen "we zijn vrij"...

LeenW
Berichten: 12814

#37 , 05 feb 2018 15:54

Ik denk dat de juridische discussie intussen al even afgelopen is.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”