in overtreding met de fiets

Degreef
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

in overtreding met de fiets

#1 , 09 jan 2018 13:47

Ik neem genoegen met de gegeven antwoorden, dank!
Laatst gewijzigd door Degreef op 09 jan 2018 14:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 jan 2018 14:01

Je beseft toch hoe absurd dat uw vraag is, niet? Er staan weldegelijk lichten op dat kruispunt. Voor u misschien moeilijk of niet zichtbaar omdat u tegen de richting inrijdt, maar "ik kan het niet gezien hebben omdat ik langs de verkeerde kant van de weg reed", praat uw overtreding niet goed. U zal waarschijnlijk wel effectief door het rood gereden hebben, maar het zelf niet gezien hebben. Dit verandert echter niets aan de overtreding.

Tenzij u kan aantonen dat de lichten niet voldoende zichtbaar zijn als je de weg normaal gebruikt, kan u niets tegen deze boete inbrengen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LeenW
Berichten: 12813

#3 , 09 jan 2018 14:09

Als ik het adres op google maps ingeef, zie ik toch lichten aan de overkant. Ik zou dan ook niet durven te stellen dat u de lichten onmogelijk had kunnen zien. De voetgangerslichten had u zeker wel kunnen zien, dan zou er toch een belletje moeten gaan rinkelen dat er ook op uw verkeersas een licht zou moeten zijn?

Reclame

P-Stone
Berichten: 280

#4 , 09 jan 2018 18:14

Ik neem genoegen met de gegeven antwoorden, dank!
En wat was de vraag ? Late lezers willen misschien ook nog iets leren van uw vraag, het is in een forum niet de bedoeling dat je de originele vraag weer verwijdert als je een antwoord gehad hebt.

Didymus
Berichten: 2061

#5 , 09 jan 2018 22:39

Long story short: TS was aan de linkerkant van de weg op het fietspad aan het fietsen en heeft daarbij een rood licht genegeerd.
"sowieso" schrijf je zo.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 jan 2018 09:46

Long story short: TS was aan de linkerkant van de weg op het fietspad aan het fietsen en heeft daarbij een rood licht genegeerd.
Of beter: het licht niet héél duidelijk kunnen zien, omdat je de lichten dichtst bij jou langs de achterkant ziet, als je op het fietspad langs de verkeerde kant van de baan rijdt. TS had een boete gekregen voor fietsen langs de verkeerde kant, maar ook nog voor door het rood rijden. Over die laatste boete had hij zijn twijfels, aangezien hij argumenteerde dat hij dit licht niet gezien had...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”