bromfiets

testelt
Topic Starter
Berichten: 64

bromfiets

#1 , 26 dec 2017 15:21

weet niet bij welk forum dit hoort . Mijn zoon heeft bromfiets klasse B gekregen ,maar heeft nog geen rijbewijs .Maar mag hij ermee rijden als ik de bromfiets afstel naar 25km/u ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 26 dec 2017 15:27

Nee. Klasse hangt af van wat de producent op het CoC heeft gezet, niet van de maximumsnelheid.
"sowieso" schrijf je zo.

Franciscus
Berichten: 38587

#3 , 26 dec 2017 17:21

Gevolgen : beslag op voertuig en PV wegens niet verzekerd rijden (voor bestuurder en verzekeringsnemer en ouder)
PV wegens rijden zonder geldig rijbewijs.
Gevolgen veroordeling voor politierechtbank.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 28 dec 2017 19:15

weet niet bij welk forum dit hoort . Mijn zoon heeft bromfiets klasse B gekregen ,maar heeft nog geen rijbewijs .Maar mag hij ermee rijden als ik de bromfiets afstel naar 25km/u ?
Naast uw zoon, kan ook u hiervoor veroordeeld worden.

U stelt een motorvoertuig ter beschikking waarvoor een rijbewijs nodig is, aan iemand waarvan u weet dat die er geen heeft ...


Artikel 32

Met geldboete van 100 euro tot 1000 euro wordt gestraft hij die wetens een motorvoertuig toevertrouwt aan een persoon, die niet voorzien is van het rijbewijs of het als zodanig geldend bewijs vereist voor het besturen van dit voertuig.


Boetebedrag x 8 (opdeciemen)
Bijdrage slachtofferfonds 200€
Gerechtskosten

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”