Teveel gedronken met auto gevolgen?

Racing32
Topic Starter
Berichten: 29

Teveel gedronken met auto gevolgen?

#1 , 26 dec 2017 11:09

Hallo,

Ik ben gisteren tegengehouden door de politie terwijl ik teveel gedronken had. Het was de 1ste keer(ook de laatste keer) en ik heb mijn rijbewijs 14 jaar. Ik heb 3 keer moeten blazen. De eerste keer heb 68 milligram per liter uitgeademde lucht geblazen, de 2de keer 57 milligram. Omdat het verschil te groot was moest ik nog een 3de keer blazen en toen blaasde ik 67 milligram. Toen zeiden ze dat die 57 milligram niet telde en dat de 67 milligram telde. Toen hebben ze mijn rijbewijs voor 15 dagen ingetrokken. Nu heb ik hier een aantal vragen over.

1. Hoe gaat het nu verder in zijn werk en wat zijn de waarschijnlijke gevolgen hiervan?
2. Kan ik klacht indienen aangezien ik ook een keer 57 milligram heb geblazen en ze dan mijn rijbewijs maar voor 6 uur zouden intrekken en de verdere gevolgen ook veel minder zijn?
3. Ik moet op 3 januari terug beginnen werken en krijg mijn rijbewijs pas op 9 januari terug. Ik woon op meer dan 20 kilometer van mijn werk en heb dit dus echt nodig om kunnen te werken. Is er daarom eventueel een mogelijkheid om toch heen en terug naar mijn werk te mogen rijden?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen want ik zit een beetje met mijn handen in het haar en vind mijzelf natuurlijk ook ne ongelooflijke stommerik.

Groeten,

Racing 32

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 dec 2017 11:19

Dus 15 dagen ben je zeker je rijbewijs kwijt dit is sowieso, je zal je fiets van het zolder moeten halen.

Daarna krijg je die terug, en met X aantal maanden komt dit terug op de politie rechtbank en zal je zeker terug rijbewijs kwijt zijn, en dan te hopen dat er geen proeven moeten gedaan worden, want dan zou het wel eens van zeer lange tijd kunnen zijn.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

BloodNight
Berichten: 621

#3 , 26 dec 2017 11:43

Klacht indienen voor wat of tegen wie?
De procedure werd u toch uitgelegd, u heeft hier zelf voor moeten tekenen? Na de ademtest en voor de ademanalyse heeft u een document moeten tekenen... Hier stond op dat u verplicht bent om een derde keer te blazen en dat het toestel zelf het te weerhouden resultaat zal weerhouden.

Reclame

Issued
Berichten: 1227

#4 , 26 dec 2017 12:16

Bloodnight dat document is geen standaard. Dat wordt niet in elke zone gedaan.

1)zoals Fransiscus al zei: later moet je voor de rechter komen. Je rijbewijs opnieuw kwijt ( eventueel alleen in het weekend) en zeker al een boete van 1200€.
2) neen je kan geen klacht indienen omdat de juiste procedure is doorlopen. Die toestellen geven dat zelf.
3) neen absoluut geen optie.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”