gas boete overtreding stilstaan en parkeren

stefieke
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

gas boete overtreding stilstaan en parkeren

#1 , 22 dec 2017 21:32

Ik krijg een boete in de bus waarin staat dat ik in overtreding heb begaan, namelijk : stilstaan of parkeren in strijd met verkeersbord.
Deze borden zijn geplaatst geweest omwille van werken. Deze werken zijn al minstens een maand gedaan, maar de borden zijn nog steeds niet weggehaald. Iedereen parkeert ook terug op deze plaats... Nu krijg ik een gasboete....
Kan dit betwist worden... ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 22 dec 2017 21:33

De borden tellen, of er nu werken bezig zijn of niet, is irrelevant. U kan altijd betwisten, maar veel kans geef ik u niet.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 22 dec 2017 21:59

Zoek het politiereglement eens op.
In sommige gemeentes moet er een einddatum op tijdelijke verkeersborden staan (bijna allemaal zelfs).

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 28 dec 2017 19:03

Zoek het politiereglement eens op.
In sommige gemeentes moet er een einddatum op tijdelijke verkeersborden staan (bijna allemaal zelfs).
Maakt niet uit
Feit dat de borden er staan zonder einddatum, betekent dat ze eindeloos verder gelden
Ook al zou de administratieve plaatsing beëindigd moeten zijn.
Ze staan er, ze gelden ...

Dit is niks om mee naar de rechtbank te stappen ...

Blaatpraat
Berichten: 3793

#5 , 28 dec 2017 20:36

Zoek het politiereglement eens op.
In sommige gemeentes moet er een einddatum op tijdelijke verkeersborden staan (bijna allemaal zelfs).
Maakt niet uit
Feit dat de borden er staan zonder einddatum, betekent dat ze eindeloos verder gelden
Ook al zou de administratieve plaatsing beëindigd moeten zijn.
Ze staan er, ze gelden ...

Dit is niks om mee naar de rechtbank te stappen ...
TS krijgt een GAS-boete, geen verkeersboete.
Daarom moet dit dus in het politiereglement staan waarin de GASregels opgesomd staan.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 28 dec 2017 21:14

TS krijgt een GAS-boete, geen verkeersboete.
Daarom moet dit dus in het politiereglement staan waarin de GASregels opgesomd staan.
Net de lokale GAS verordening parkeren eens doorgelezen
Staat totaal niets in over verplichte einddata op tijdelijke parkeerborden

De geldigheid daarvan is niet anders dan van een ander parkeerbord.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#7 , 28 dec 2017 22:03

TS krijgt een GAS-boete, geen verkeersboete.
Daarom moet dit dus in het politiereglement staan waarin de GASregels opgesomd staan.
Net de lokale GAS verordening parkeren eens doorgelezen
Staat totaal niets in over verplichte einddata op tijdelijke parkeerborden

De geldigheid daarvan is niet anders dan van een ander parkeerbord.
Zie wat ik zei: in sommige gemeentes staat dit letterlijk in het politiereglement.
Dit is de enige manier die ik zie dat TS zijn gasboete ongeldig verklaard zou kunnen zien, als dat in zijn geval zo zou zijn.
Dit dit niet bij jou gemeente het geval is, doet er niet aan toe voor TS hier.

janu
Berichten: 45

#8 , 31 jan 2018 10:57

Heb je al de info gekregen over de hoogte van de boete?
Als niet het geval is dan kunt gij een brief sturen naar de GAS-ambtenaar met je verdediging,namelijk dat de borden door een fout of vergetelheid verkeerd opgesteld stonden. Als gij het bedrag van gas-boete al gekregen hebt ,dan kunt gij betwisten met een verzoekschrijft bij de politierechter,een paar jaar geleden waren de kosten 35 euro (verzoekschrift)+ ongeveer 150 euro kosten als gij verliest.Als gij wint betaalt gij geen boete en krijgt gij ook de 35 euro terug.
b.v. Leuven is een zeer nalatige stad,Een stad moet de regels en de wet respecteren en als de borden door een vergetelheid niet afgehaald werden, zie ik dat als sluikstorten.
http://community.dewereldmorgen.be/blog ... e-sancties

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”