te hoog promilel gehalte

conrad
Topic Starter
Berichten: 16

te hoog promilel gehalte

#1 , 19 feb 2008 18:09

Beste mensen, onlangs ben ik tegengehouden met een teveel aan alcohol (1.7 pro mille) in het bloed. Ik ben 33 jaar en dit is mijn eerste overtreding inzake dronkenschap. Normaal rijd ik nooit onder invloed, maar een samenloop van omstandigheden heeft hier jammer genoeg anders over beslist. Het rijbewijs ben ik nu reeds voor 14 dagen. Ik weet dat vele personen denken, eigen schuld, en ik dien hen gelijk te geven.
Wat ik me nu afvraag is :
- Hoe lang duurt het gemiddeld wanneer het PV wordt opgestuurd?
- Hoe lang duurt het vooraleer dit voor de politierechtbank komt?
- Kan ik me het best laten verdedigen door een advocaat of zelf men verhaal brengen? (regio Limburg)
- Kan er een werkstraf aangevraagd worden ipv een boete?
- Is de strafuitvoering bespreekbaar? (Vb. rijbewijs intrekken tijdens het weekend, Straf met uitstel, ...)

Alvast bedankt aan iedereen die me hier meer info over kan bezorgen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Diogenes
Berichten: 74
Locatie: Gent
Contacteer: Website

#2 , 19 feb 2008 18:18

Beste mensen, onlangs ben ik tegengehouden met een teveel aan alcohol (1.7 pro mille) in het bloed. Ik ben 33 jaar en dit is mijn eerste overtreding inzake dronkenschap. Normaal rijd ik nooit onder invloed, maar een samenloop van omstandigheden heeft hier jammer genoeg anders over beslist. Het rijbewijs ben ik nu reeds voor 14 dagen. Ik weet dat vele personen denken, eigen schuld, en ik dien hen gelijk te geven.
Wat ik me nu afvraag is :
- Hoe lang duurt het gemiddeld wanneer het PV wordt opgestuurd?
- Hoe lang duurt het vooraleer dit voor de politierechtbank komt?
Deze twee vragen hangen af van provincie tot provincie en met Limburg ben ik niet zo vertrouwd.
- Kan ik me het best laten verdedigen door een advocaat of zelf men verhaal brengen? (regio Limburg)
Informeer eerst bij Uw verzekeringsmakelaar of U geen rechtsbijstand kan genieten. In positief geval zal de verzekeraar rechtsbijstand de kosten van de advocaat op zich nemen. Of het opportuun is een advocaat te nemen, lastige vraag. Ik heb particulieren in persoon goede uitspraken horen krijgen en advocaten slechte, maar ook omgekeerd. Veel hangt ook af van de rechter zelf en of U het goed kan uitleggen.
- Kan er een werkstraf aangevraagd worden ipv een boete?
Normaliter zou dit mogelijk moeten zijn, maar dit vraagt U best aan Uw advocaat indien U beslist één te nemen. Werkstraf dient wel uitdrukkelijk gevraagd te worden, dus U dient zelf ook persoonlijk aanwezig te zijn op de zitting.
- Is de strafuitvoering bespreekbaar? (Vb. rijbewijs intrekken tijdens het weekend, Straf met uitstel, ...)
Sinds kort is het inderdaad mogelijk in bepaalde gevallen een beperkt rijverbod te krijgen bv. alleen in het weekend. U dient natuurlijk de rechter hiervan te overtuigen.

Straf met uitstel is ook mogelijk en hangt af van rechter tot rechter.

U heeft natuurlijk een blanco strafblad hetgeen in Uw voordeel spreekt. Als U de rechter de bijkomende bijzondere omstandigheden uiteenzet, kan U mogelijks een gunstig vonnis krijgen.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”