2 boetes laattijdig keuren auto

Johanpeeters
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

2 boetes laattijdig keuren auto

#1 , 21 dec 2017 08:51

Beste
Ik had mijn auto vergeten laten te keuren een paar weken over datum
Ineens een boete in de bus voor laattijdig keuren
Wat ik begrijp 56 euro boet Oke ik betaal
Maak afspraak bij keuring ik ga alles Oke
Nu een beetje mater krijg ik nog 2 brieven het zelfde probleem op ander plaatsen moet ik die boetes ook betalen of is hier iets aan te doen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 dec 2017 09:02

Wat bedoelt u met "het zelfde probleem op ander plaatsen"?

Johanpeeters
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 dec 2017 09:32

Ook geflits aan andere palen op andere plekken

Reclame

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 dec 2017 09:37

Dus heel uw verhaal over de boete voor vergeten keuring heeft niks met uw vraag te maken? Of zie ik dat verkeerd.

Tenzij de 2 plaatsen waar u geflitst bent zeer dicht bij elkaar liggen, zal dit bekeken worden als 2 verschillende inbreuken en dient u ook beide te betalen.

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 21 dec 2017 10:15

Dus heel uw verhaal over de boete voor vergeten keuring heeft niks met uw vraag te maken? Of zie ik dat verkeerd.

Tenzij de 2 plaatsen waar u geflitst bent zeer dicht bij elkaar liggen, zal dit bekeken worden als 2 verschillende inbreuken en dient u ook beide te betalen.
Dat ziet u verkeerd : de ANPR-camera's (nummerplaatherkenning) hebben z'n auto eruitgevist die ongekeurd rondreed. Vandaar de boetes voor ongekeurd rondrijden.

Voor dezelfde fout wordt je normaliter slechts één keer beboet. De vraag is of dit dezelfde fout is (niet gekeurd zijn) of verschillende fouten zijn (op verschillende tijdstippen/dagen rondrijden met een niet gekeurde auto) Stuur de 2e (en 3e) minnelijke schikking terug met als opmerking dat je de boete reeds betaalde met minnelijke schikking xyz van [datum] en dat het volgens jou dezelfde fout betreft. Normaliter zouden deze dan geseponeerd moeten worden.

PS. in 2 verschillende straten geflitst worden voor overdreven snelheid zijn wel degelijk twee fouten (en dus 2 boetes)

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 dec 2017 10:27

Mea culpa, ik dacht dat er 2 keer geflitst was voor een snelheidsovertreding. Verkeerd begrepen dus.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 28 dec 2017 18:15

PS. in 2 verschillende straten geflitst worden voor overdreven snelheid zijn wel degelijk twee fouten (en dus 2 boetes)
Niet indien het om één doorlopende inbreuk gaat : ééndaadse opzet

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 28 dec 2017 18:23

Voor dezelfde fout wordt je normaliter slechts één keer beboet.
Telkens het voertuig in het verkeer brengen om er dan niet mee naar de Technische Controle te rijden, is telkens opnieuw, een nieuwe inbreuk ...

De inbreuk is niet "niet tijdig naar de keuring" geweest zijn - het is geen inbreuk als uw voertuig niet op de TC geraakt
(bvb door defect, herstellingstijd, tijdelijk niet verzekerd, ...) maar dan ook niet deelneemt aan het verkeer.

De inbreuk is een niet-gekeurd voertuig in het verkeer brengen, zonder er onmiddellijk mee naar de TC te rijden ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”