Parkeerboete aanmaningskosten

BG1996
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Parkeerboete aanmaningskosten

#1 , 13 dec 2017 16:28

Beste

Ik ontving onlangs een 2e aanmaning voor een parkeerboete.
Dit verbaasde mij sterk aangezien ik nooit een 1e aanmaning ontvangen heb (dit is volgens mij het ticket dat normaal achter de ruitenwisser gestoken wordt.)
Op de boete werden meteen 2.5 euro aanmaningskosten gerekend.

Na contact met de firma die het parkeerbeheer doet in mijn stad, bleek dat de parkeerwachter een nota gemaakt heeft dat ik de boete niet in ontvangst wou nemen. Hoewel ik de parkeerwachter nooit gezien of gesproken heb.
Dat betekend dat ik de aanmaningskosten dus gewoon moet betalen, of dat men verder gaat via deurwaarder of vredegerecht.

Het gaat me hier niet om de 2.5 euro, maar eerder om het principe of dit wel zomaar kan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 13 dec 2017 17:06

Als je iets beweerd zal je het ook moeten bewijzen, hoe onrechtvaardig het ook is.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 14 dec 2017 08:41

Parkeerbedrijf moet die bewering kunnen bewijzen, niet TS.

Wat als een passant het briefje van onder de ruitenwisser haalt en weggooit? Dan zijn die aanmaningskosten volgens die logica ook gerechtvaardigd.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

LeenW
Berichten: 12824

#4 , 14 dec 2017 09:45

Inderdaad, een parkeerwachter is geen beëdigd ambtenaar, dus gaat hij dit moeten bewijzen. Betaal de boete en betwist de aanmaning.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”