Geen PV ontvangen enkel mail

reddit
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Geen PV ontvangen enkel mail

#1 , 02 dec 2017 20:07

Hi all,

Ik ben met mijn bedrijfswagen geflitst terwijl ik een rood licht negeerde, zeer zware overtreding waar ik mij uiteraard bewust van ben.

Nu heb ik echter een juridisch-technische vraag. Ik heb de PV enkel via e-mail ontvangen (via mijn leasingmaatschappij) maar dus nooit persoonlijk via de post. Is dit een correcte gang van zaken? Moet ik niet persoonlijk een PV ontvangen? Ik heb wel vrij snel het antwoordformulier teruggestuurd, dus ze hebben het wel ontvangen en weten dus dat ik dat ook ontvangen heb.

Ik heb tot op heden (+/- 2 maanden later) geen minnelijke schikking ontvangen, dus ik vermoed dat het een dagvaarding wordt.

Bedankt voor jullie input.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 02 dec 2017 23:54

Hoe kan de politie parket weten dat u de bestuurder bent.
PV wordt gezonden naar de houder van de nummerplaat. Dus zal u daar in eerste instantie moeten 'reclameren.
Men verstuurt geen tweede afschrift overtreder.

Sirkii
Berichten: 5395

#3 , 03 dec 2017 21:01

Betaal maar braaf de minnelijke schikking. Van mijn leasewagen komen de boetes (gelukkig niet al te veel ;-)) ook per mail toe verstuurd door de leasemaatschappij. Wees content dat ze géén administratieve vergoeding aanrekenen voor dit werk; de meeste autoverhuurbedrijven rekenen hiervoor een fee aan en betalen de boete via je kredietkaart ...

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 19 dec 2017 01:19

Normaal moet de leasingfirma u verplicht identificeren als gebruikelijk bestuurder, en moet de verdere correspondentie naar u gaan ...

In de praktijk loopt dat vaak grandioos mis.
(er zijn gevallen waar de leasingfirma veroordeeld is en de eigenlijke overtreder niet ...)

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”